|
Nederlands Forum over Oude Radio´s |
Re: FM B5X82/A en de pijlen bij de schakelaars
Geschreven door Piet Blaas op 24. Sep 2003 00:41:16:
In reactie op: Re: FM B5X82/A en de pijlen bij de schakelaars geschreven door Ed van der Weele op 24. Sep 2003 00:20:59:
Nu zie ik pas dat bij SK2, SK3, SK4 en SK5 pijltjes staan getekend, maar niet bij SK6.
Hiermee heeft men vermoedelijk willen aangeven dat met de bijbehorende knop het schakelsegment wordt bediend. Het was alleen duidelijker geweest als er ook een pijl was getekend van SK5 naar het segment waar SK6 bij staat.
De schakelsegmenten SK5 en "SK6" zijn waarschijnlijk mechanisch gekoppeld, terwijl knop SK6 alleen de arretteerinrichting bedient. Kan iemand dat bevestigen?Hallo Ed,
Hartelijk dank voor je uitvoerige toelichting! Het was dus toch niet zo simpel te beantwoorden.
Je redenatie over de verschillende schakelaars kan ik volgen. Maar het is inderdaad een raar geval met die SK6. Ik heb zo'n radio. Maar om te kijken hoe de schakelstanden van binnen in de radio verlopen moet ik een en ander uit elkaar halen. Dat lukt nu even nog niet.
In elk geval zijn de verschillende schakelaars: SK1, SK2, SK6, SK3, SK4 en SK5 uitvoerd als druktoetsschakelaars. SK6 druk je in als je de LG wilt hebben. Druk je een andere schakelaar in dan komt SK6 weer naar boven. Maar hoe dat intern geregeld is, dat kan ik van de buitenkant niet zien.
Op het bedradingsschema van deze radio kan ik ook niet afleiden dat SK6 alleen een arretteerinrichting bedient. Ik neem aan dat je dat bedradingsschema ook bij de hand hebt?Groeten,
Piet.
- Re: FM B5X82/A en de pijlen bij de schakelaars Ed van der Weele 24.9.2003 00:53 (2)
- Re: FM B5X82/A en de pijlen bij de schakelaars Henk van den Broek 24.9.2003 01:22 (1)
- Re: FM B5X82/A en de pijlen bij de schakelaars Piet Blaas 24.9.2003 23:31 (0)