|
Nederlands Forum over Oude Radio"s |
Re: Imperial - Pontiac E39
Geschreven door Rene Daemen op 15. Jun 2004 23:38:13:
In reactie op: Imperial - Pontiac E39 geschreven door Rudy Vande Loo op 15. Jun 2004 23:11:08:
Beste Rudy
Wat bij jouw toestel heet wordt is het vermogensweerstand die in de voedingslijn zit
230 volt lichtnet dit is normaal het apparaat is gelijkstroom/wisselspannings apparaat
Universeel men had vroeger ook gelijkspannings netten en later wissel spanningsnetten om het toestel daar bruikbaar voor te maken maakten men in die tijd een Universeel toestel
Met U buizen kijk maar in je toestel daar zit geen lichtnet trafo maar zo'n grote koker weerstand met draad er om gewonden dit word behoorlijk warm dit is normaal kan geen kwaad
het vervormen kan zijn de UL 41 is op zijn eindje aan het raken UL 41 is eindbuis
waar de luidspreker trafo opzit met luidspreker
ook kan de condensatoren op de ul41 voet lek zijn vaak zijn dit teerdotten met een papieren wikkeling erop met daarop de waarde van dat onderdeel vervang dit maar door nieuwe 630 volt typen met de juiste microfarad al sje al die condensatoren op de ul 41 vervangen heb
speelt het toestel weer prima door het lange stilstaan gaan de teercondensatoren lek raken nemen vocht op en verlopen van waarde
MAAR PAS OP MET U TOESTELLEN ALS DE STEKKER ER IN ZIT NIET SLEUTELEN ER STAAT SPANNING OP HET CHASSIS gebruik hiervoor een scheidings trafo hoeft niet duur te zijn
dan kan men rusrtig sleutelen en meten aan het apparaat of checkken met een spannings schroevendraaier of de stroom op het chassis staat zo ja de stekker omdraaien in het stopcontact maar blijft link zonder scheidings trafo
veel plezier met dit toestel kijk ook eens bij tips en truks bij dit forum er staan allerlei handige tips opRene Daemen
- Re: Imperial - Pontiac E39 ruud 18.6.2004 17:05 (4)
- Re: Imperial - Pontiac E39 Rudy 20.6.2004 00:23 (3)
- Re: Imperial - Pontiac E39 Rene Daemen 20.6.2004 11:10 (2)
- Re: Imperial - Pontiac E39 Rudy 20.6.2004 12:02 (0)
- Re: Imperial - Pontiac E39 Rudy 20.6.2004 12:00 (0)