Nederlands Forum over Oude Radio's
Onafhankelijk medium voor liefhebbers en verzamelaars van oude radio's en gerelateerde zaken


Re: Philips 695A-20 deel 2

Geschreven door Wim Sanders op 10. Jan 2006 22:18:00:

In reactie op: Re: Philips 695A-20 deel 2 geschreven door Hugo Sneyers op 07. Jan 2006 16:31:32:

Hallo Hugo,
dank je voor de tip en je bereidheid om mij te adviseren.okee
Ik ben wat laat met mijn reaktie, maar ik heb de afgelopen dagen het e.e.a. door zitten meten.
De weerstand tussen de PU ingang en de potmeter is 0 ohm. Vanaf de Pu ingang naar de linker diode van B3 ook.
Inmiddels de standen van de schakelaar 4 maar eens door gemeten. Aangezien ik geen scanner heb, zal ik via tekst proberen uit te leggen wat ik gemeten heb en welke verbindingen er in de PU stand zijn:
De referentiepunten van de verbindingen naar de schakelaar zijn:
- PU ingang naar de schakelaar is A1
- De kathode van B3 is A2
- De massa is A3
- Knooppunt R16 en C49 is A4.
- Knooppunt R27 en contact spraak-muziek schakelaar B is B1
- Onderkant potmeter R15 is B2/B3
- Contact spraak-muziek schakelaar A is B4
- Stuurrooster B3 is B5
- Bovenkant potmeter R15 en R14 is B6.
De A punten zitten op de schakelaar op de binnenste ring, waarbij punt A1 de PU aansluiting is, de volgende punten zitten linksom gezien.
De B punten zitten op de buitenste ring, waarbij B1 rechtsonderaan zit. De volgende punten lopen ook linksom.
In de PU stand heb ik de volgende doorverbindingen:
- A1 met B6 Schakelt de PU ingang aan de potmeter R15
- A2 met B1 Contact B van spraak- muziek schkelaar wordt ovebrugd
- A3 met B2 en B3 De onderkant van de potmeter R15 wordt aan massa gelegd
- A4 met B4 en B5 R16 wordt overbrugd en legt C49 aan het stuurrooster van B3

Verder nog wat spanningen gemeten:
- in de stand Pu is de spanning van de linkerdiode (D1) van B3 naar massa 0 V. In de andere standen ligt dat tussen 3,7 en 5V
- Tussen D1 en de kathode van B3 meet ik in de Pu stand -4V. In de andere standen is dat -0,7 tot -1,2V
De spanning op C2 is 262 V. In de PU stand is de anodespanning van B3 135V.
Bij KG is dat 88 V en bij MG en LG 116V.

Gezien de schakeling in de pu stand, zou er signaal op het stuurrooster moeten kunnen komen, maar ik vermoed dat D1 gesperd wordt door de lage negatieve spanning.

Wat is jouw advies?

Hoe is het trouwens met je acculader afgelopen? Heb je iets met de onderdelen van mij kunnen doen?

Vast bedankt,muziek

Wim.




Reacties / Answers:


Terug naar Nederlands Forum over Oude Radio's