amerikaanse buis (Gezocht)
heel beknopt Paul:
Hangt samen met de vorm van de karakteristiek van de buis. Een buis kan een (zo goed als) rechte karakteristiek hebben waarbij er relatief weinig negatieve roosterspanning nodig is om het afknijppunt te bereiken: Amerikanen noemen dat "sharp cut- off" De mazen van het stuurrooster hebben dan over de hele lengte de zelfde spatie.
Andere buizen hebben een speciale kromme karakteristiek die steeds minder steil wordt naargelang de negatieve roosterspanning toeneemt. Dan heet het "remote cut- off" waar gebruik van wordt gemaakt om de steilheid (= versterking) van de buis te verminderen naargelang het ontvangen signaal sterker is. De mazen van het stuurrooster zijn dan niet allemaal gelijk, halverwege de lengte is de spatie groter dan aan de einden
Hoop dat het begrijpelijk is uitgelegd
Nico
Berichten in deze thread:
- amerikaanse buis -
fred,
04.10.2011, 17:34
- amerikaanse buis -
Ouwe Schipper,
04.10.2011, 18:12
- amerikaanse buis -
verbeek,
05.10.2011, 03:41
- amerikaanse buis -
Ouwe Schipper,
05.10.2011, 08:03
- amerikaanse buis -
verbeek,
06.10.2011, 03:53
- amerikaanse buis - Ouwe Schipper, 06.10.2011, 10:58
- amerikaanse buis -
verbeek,
06.10.2011, 03:53
- amerikaanse buis -
Ouwe Schipper,
05.10.2011, 08:03
- amerikaanse buis -
verbeek,
05.10.2011, 03:41
- amerikaanse buis -
Han,
05.10.2011, 06:12
- amerikaanse buis -
fred,
06.10.2011, 15:49
- Deze dus ! -
Han,
06.10.2011, 16:29
- Deze dus ! - Ouwe Schipper, 06.10.2011, 17:25
- Deze dus ! -
Han,
06.10.2011, 16:29
- amerikaanse buis -
fred,
06.10.2011, 15:49
- amerikaanse buis -
Ouwe Schipper,
04.10.2011, 18:12