Ernstige problemem met t.n.t ?! (Algemeen)

door Ben Dijkman ⌂ @, Hellendoorn, 15.08.2008, 10:01 (5945 dagen geleden)

Steeds vaker krijg ik Email van klanten die vragen waar of hun bestelling blijft.
Dat terwijl ik er juist uiterst secuur aan ben om bestellingen zo snel mogelijk
na betaling op de post te doen.Met --duidelijk adres van de klant en de afzender-- erop.!
De porto word na weging er door het postfiliaal op gedaan.Wat kan ik nog meer doen?
Het lijkt er onderhand wel op dat je van geluk mag spreken als een briefpoststuk binnen 1 (5 werkdagen)week ook daadwerkelijk aankomt.
Soms is het poststuk na weken volgens de klant nog steeds niet aangekomen!
Tja ,wat moet je dan?
Ik doe doorgaans niet kinderachtig, en stuur dan maar voor een 2e keer de goederen (gratis) op (het is tenslotte maar hobby en de klant is koning nietwaar?)met de mededeling aan de klant dat als het eerste poststuk alsnog aankomt, het aan mij terug te sturen.

Ik krijg NOOIT iets terug:Noch van de klant noch van de post!

Moet ik dan maar alles aangetekend gaan versturen?
Het is toch van de zotte dat een poststuk zo vaak zoekraakt en niemand weet waar het gebleven is?:FY: :FY: :FY: :FY:

Het is geen doen meer nu om nog langer een gratis 2e zending naar de klant te sturen als het eerste eens niet aangekomen is.Ik houd van een goede service maar er zijn grenzen!!

Bij deze:Of ik stuur het voor eigen risiko klant op.
Of ik doe het aangetekend en dat natuurlijk voor rekening voor de klant.
Dat terwijl het de fout van de posterijen is,en die er nu ook nog voor beloond gaan worden doordat we nu voor dure bezorging moeten gaan kiezen om een normale service te verwachten.


T.N.T ga je schamen!

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Achim @, Stadskanaal, 15.08.2008, 10:19 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Ik stuur altijd aangetekent of met tracktrace geen risico lopen met die TNT boys

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 15.08.2008, 20:46 (5945 dagen geleden) @ Achim

Track&Trace helpt voor geen meter, want het kan er gewoon als afgeleverd instaan ook als niemand weet waar het pakket is (een week later bij de bure 3 huizen verderop opgedoken). Na laten trekken door de afdeling verloren pakketten helpt niet, die kijken ook in Track&Trace en beweren dan dat de ontvanger wel onbetrouwbaar zal zijn en dat je beter een duurdere dienst met handtekening voor ontvangst kan nemen :FIR:

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door gerard ⌂ @, Zeist, 15.08.2008, 11:04 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Geen idee waar die gasten mee bezig zijn. Laatst zouden wij wat spulletjes ontvangen, en niet iets van een kwartje....

Op 11 juli was de verzending in tracktrace opgenomen, daarna bleef het twee weken stil aan onze voordeur en ook veranderde er niets op tracktrace! Vandaar dat we al bang waren dat het pakje zoek of gestolen was en dat wij naar onze spulletjes konden fluiten.

Opeens kwam er weer beweging in; hier de tracktrace informatie:

Zending opgehaald en in sorteerproces 11-07-2008 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 24-07-2008 Amersfoort , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 24-07-2008 Amersfoort , pakkettendistributie
Zending afgeleverd 24-07-2008 Amersfoort , pakkettendistributie

Wat er tussen 11 en 24 juli is gebeurd??? Blijkbaar vindt TNT het oke om een pakket gewoon twee weken te laten beschimmelen in een depot.
Overigens is het afgeleverd bij de buren, waar TNT ook een aparte code voor heeft maar blijkbaar heeft de chauffeur gewoon "afgeleverd" ingevoerd.
Aflevering na twee weken bij de buren is dus "normaal" voor TNT.

Maar goed, het is natuurlijk best beregoedkoop, dat mag ik wel ten voordele van TNT zeggen. Voor 6 tot 10 euro brengen ze je dingen naar de andere kant van Nederland, en als je erover nadenkt snap je wel dat je daar zelf niet eens voor naar Hilversum kunt fietsen als je je tijd meerekent. Dus als je zending niet al te kostbaar is, enkele tientjes of zo, zou ik gewoon zeggen: nemen dat risiko. Je moet dat gewoon een beetje incalculeren.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ramon Pool, 15.08.2008, 11:04 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hoi Ben,

Als ik, zakelijk of privé, iets verstuur geef ik altijd aan dat het voor risico klant is...
Onder rembours is natuurlijk het overwegen waard maar kosten zijn hoog en op het afleveradres moet wel iemand aanwezig zijn natuurlijk.

Persoonlijk heb ik gelukkig nog niet gemerkt dat iets niet aangekomen zou zijn... Beschadigingen etc. zoals al wel vaker aan de orde geweest des te vaker helaas.

Groeten en sterkte met de frustraties ;-)

Ramon

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Leo van Vreeswijk ⌂ @, utrecht, 15.08.2008, 11:24 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hoi Ben,

Helaas moet ik ook regelmatig (te) lang wachten op een pakketje en een enkele keer ook tevergeefs. Te zot voor woorden natuurlijk. Ook het ongevraagd afgeven bij willekeurige buren vind ik niet kunnen! Tegenwoordig laat ik de afz. ook een BGG (bij geen gehoor) adres noteren. Dat is een buur die ervan af weet. Dan heb je temminste een kleine zekerheid dat het niet bij een verkeerde wordt afgeleverd indien je niet thuis bent.

groeten leo

--
[image]

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ben van der Kolk @, Kampen, 15.08.2008, 11:24 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Ja het is me wat met die postbedrijven.
Laatst een postpakket waar ik voor moest tekenen maar ik was niet thuis vergeten Ze een briefje door de bus te schuiven dat ik het kan afhalen op het postkantoor.
lag het een paar weken daarna weer in zuid Duitsland.
Ik maar weer portokosten betaald .
Toen zonder tekenen wel aangekomen al met al 6 weken verder.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Rene Daemen, 15.08.2008, 11:40 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hallo Ben

Maak er maar eens een flinke klacht van bij TNT
Laatst heeft er iemand gesolliciteerd bij TNT pakketdienst
Maar is hard hollend weggegaan om dat het daar een zooitje is
Volgens hem konden ze niet eens de taal en gooi en smijt werk
eigenlijk moet daar maar eens een interne onderzoek gedaan worden door bedrijfs recherches daar komen dan onregelmatigheden aan het licht
Wat je kan doen is melden van Pakket op halen thuis Adres of naar driebergen
Dan is er geen kans van verdwijningen
succes en hopende dat het op zijn pootjes terecht komt
MVG Rene Daemen

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Eric, 15.08.2008, 12:10 (5945 dagen geleden) @ Rene Daemen

Heb identieke ervaringen maar klagen lost niets op.
TNT heeft kans gezien een goede Tesla 306U compleet te slopen.
Hoeken van de kast, buizen kapot etc..

Verpakt volgens de instructies op hun site.
Eerst ruim bubbelfolie, dan veel chips en een grote doos.
Hielp niets, heeft me totaal EUR 65 gekost.
Uitgebreid per email, telefoon en brief geklaagd totdat ze er gek van werden.
Op het laatst werd ik door het pakketopperhoofd gebeld die me het allemaal nog eens uit zou leggen:
- U heeft geen extra service afgesloten.

Dus: om ze normaal hun werk te laten doen moet je extra betalen!

Mijn conclusie uit de versprekingen van de man:
Het scheelt niets in de afhandeling maar je krijgt nog iets terug, als het meezit en ze daar ook niet weer onderuit kunnen komen.

De versprekingen bestonden er uit dat hij ook wel wist dat het op een band ging, van enkele meters hoogte in een rolcontainer viel en snel de auto's in werd gegooid.

Ik troost me maar met de gedachte dat ik ze voor minstens het 10-voudige van mijn verlies aan werk heb bezorgd!

Wat ik toen niet geprobeerd heb en later wel bij problemen met een PTT gsm-abbonnement: na veel gezeur maar eens rechtstreeks schrijven aan de raad van bestuur.
Alles terugbetaald, probeer ik de volgende keer weer.

Groeten Eric.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Dominic @, 15.08.2008, 12:50 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Beste Ben,

Zelf heb ik hier ok veel last van. Ik ben al meerdere snaren in de post kwijt geraakt die ik bij J van Schaaik besteld had. Normaliter komen al mijn bestelling prima aan maar de laatste tijd is het raak.

Ook hebben mensen waar ik dingen naar opstuur probllemen. Ik repareer veelal oude (spel)computers en videosystemen uit de jaren 70 en 80. Ik verstuur daarom tegenwoordig alles maar verzekerd in de hoop dat het aankomt.

Het is toch van de zotte dat je anno 2008 niet eens een pakket fatsoenlijk kan afleveren ?!!!!


Dominic

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 15.08.2008, 13:19 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Ben,

maar al te vaak gaat men eenvoudig de gehele straat af om het pakket maar uit handen te geven.

Let wel niet iedereen heeft correcte buren.
Ik heb daarover eens stevig met TNT gebeld.
Pakket 1 deur verder kan nog maar als ik de hele straat moet afbellen.....

Voorheen kwam men eenvoudig nog een 2e keer 's avonds langs of ophalen postkantoor.

Overigens heb ik dat vele male liever dat ik het ophaal dan mijn buren te belasten.

Ze vinden het niet erg maar toch.

Bedrijfsmatig zou je toch eens moeten over wegen een pakketdienst te nemen.
Die komen pakket bij je ophalen en leveren die af.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ben Dijkman ⌂ @, Hellendoorn, 15.08.2008, 13:38 (5945 dagen geleden) @ Maurice

De pakketten komen doorgaans zonder problemen aan.
Het gaat juist om kleine goederen die ik met inpak vernuft toch per envelope kan versturen om zodoende juist de kosten voor de klanten zo laag mogelijk te houden.
Denk bijvb. aan verzending van schalen.
Schaalkoord toonregelhendels,doekjes ,kleine achterwandjes tot aan een BX370/380 toe kan dat nog net veilig ingepakt door de brievenbus.
Als het zoekraken (zoals de afgelopen jaren) slechts eens af en toe gebeurt neem ik graag het risiko daarvoor om vooral goede service en betrouwbaarheid voor de klant te waarborgen.
Nu echter gaat het me simpelweg te veel geld en ellende kosten.
Ik kan niet van een klant verwachten dat hij bijvb. 12 euro aangetekend-verzendkosten gaat betalen voor een order van een paar tientjes.
Of zijn klanten tegenwoordig daar ook makkelijker in?
Ik krijg al vragen(serieus!) als ik 0.50 eurocent aan verzendkosten teveel zou vragen....
Klagen bij t.n.t kost heel veel (wacht-)tijd en dus geld en niemand luistert.
Tja meneer Dijkman" wij verzenden miljoenen posstukken en dus is uw zoekgeraakte briefpost niet meer te traceren..
Daar kun je het dan mee doen.........

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Rene Daemen, 15.08.2008, 14:10 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hallo Ben

Misschien Moet er maar eens bij het programma kassa
aangeklopt worden zodat heel nederland weet hoe slecht TNT functioneert
kost ze lekker veel klanten
ze zullen toch maar eens de boel maar eens binnenste buiten keren en de Rotte Appels van personeel meteen ontslaan dan wordt het misschien nog wat
we wachten af
MVG Rene Daemen

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Jan Bus @, Amersfoort, 15.08.2008, 14:26 (5945 dagen geleden) @ Rene Daemen

Het personeel van TNT kun je het niet kwalijk nemen. De leiding van TNT is momenteel bezig het beroep van postbode en aanverwant te degraderen tot een slechtbetaald deeltijdbaantje. Dit is de laatste tijd regelmatig in het nieuws. Veel postbodes worden gepusht naar ander werk om te zien. Marktwerking en concurentie, etc...Misschien toch een alternatief zoeken voor TNT dat zijn postpakketten beter verzorgd. Maar aan de andere kant: Voor goede bezorging kun je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, daar hangt gewoon een prijskaartje aan. Hoe jammer dat ook is voor de mensen, die 50 cent extra kosten al te veel vinden. Overigens: Ik heb nooit problemen met TNT. Pakketten komen goed aan (afkloppen). Misschien ook regio-afhankelijk? Alleen het gezeul met pakketten bij de buren vind ik vervelend. Ik haal het liever van het postkantoor. Immers bij wie is er vandaag nog iemand de hele dag thuis om post in ontvangst te nemen? Wat dat betreft is het hele systeem van pakketten aan huis bezorgen hopeloos verouderd.

Jan.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 15.08.2008, 14:48 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Tja Ben, gewoon een brief post of bubbeltjes envoloppe.........

Hier gaat dat prima en zeldzaam problemen.
Net nog een bubbeltjes envoloppe met toch rammeldende inhoud.
Je zou zeggen gezien zwaarte dat er muntgeld in zit :))
NOt natuurlijk maar toch.

Ik zou zeggen als je er zo overdenkt,
Klant, of aangetekend of als pakket laten betalen of ophalen thuis of beurzen.
Je staat er vaak genoeg.

Kan me ruim voorstellen dat het op een moment de spuigaten uitloopt.

Maar je laatste pakketje aan mij is toch zeker snel keurig bezorgd :)

Pakket betekend dat ook een doekje eenvoudig in een doos gaat en +6,20 de post op.
Kun je het in de gaten houden.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door fred @, 15.08.2008, 16:50 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

ben is het het geen goed idee:OK: :OK: om een stukje garage af te timmeren en een radio winkel:MUS: te maken dat de mensen gewoon naar jou toe komen op zaterdag bijv:-D :-D

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ramon Pool, 16.08.2008, 04:43 (5944 dagen geleden) @ fred

Dag Fred,

Nou ik ben net zelfstandig ondernemer geworden en ik denk niet dat Ben voor de hobby op al die romslomp die daarbij komt kijken zit te wachten ;-)

Je bent zelf zeker geen zelfstandige :-D

Groeten!

Ramon

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door fred @, 16.08.2008, 19:07 (5944 dagen geleden) @ Ramon Pool

hee ramon ik ben uiterst zelfstandig ;-) en succes met de jouwe. volgens mij kun je ook nog subsidie krijgen als je pas begint zelf te staan -D :-D

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ramon Pool, 17.08.2008, 11:46 (5943 dagen geleden) @ fred

Ha Fred,

Ok, dan hoef ik jou niets te vertellen... Ikzelf kom uit een ondernemersgezin en werk al van kinds af aan mee in de zaak dus ben er ook aardig mee bekend ondertussen...

Subsidie? Hmmm... Teveel eisen en regeltjes waar je je dan aan moet houden. Wel startersaftrek etc.

Groeten!

Ramon

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Ed van der Weele † @, Zeist, 15.08.2008, 20:29 (5945 dagen geleden) @ Maurice

Bedrijfsmatig zou je toch eens moeten over wegen een pakketdienst te nemen.
Die komen pakket bij je ophalen en leveren die af.

Pakketdiensten maken er ook een zooitje van.

Laatst bestelde ik iets bij een webshop die het pakket per GLS zou versturen. Toen ik na een week nog niets had ontvangen, maar op de webshop het pakket al sinds dag twee als verzonden stond aangegeven, heb ik een mailtje gestuurd. Als antwoord kreeg ik een Track & Trace nummer en het telefoonnummer van GLS. Bij de Track & Trace informatie stond dat het pakket op ...datum was aangeboden, maar niet kon worden afgeleverd i.v.m. 'niet thuis', bericht achtergelaten. Toevallig was ik die dag wél thuis en er lag géén bericht in de brievenbus.
Gebeld met GLS ('t zal wel een callcenter zijn geweest), waar men niet meer kon vertellen dat het pakket in het depot in Amsterdam lag. Het kon opnieuw worden bezorgd.
Op de afgesproken dag kwam 14 dagen nadat het was verstuurd het pakket eindelijk bij mij aan.

Bestel eens wat bij Conrad. Dat bedrijf maakt gebruik van Selectvracht. Ik mag van geluk spreken dat ik goede "buren" heb (10 huizen verderop!) die het pakketje bij me komen afleveren, want Selectvracht laat ook geen bericht achter als ze je niet thuis hebben getroffen.

De privatisering van de post is geen succes :-(

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Hans Op den Camp @, Leusden, 15.08.2008, 16:22 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hallo Ben, niet zo somber. Mijn ervaring is dat 99 % van alle briefpost en wenskaarten gewoon goed aankomt. Die ene procent die niet kan worden bezorgd is denk ik de schuld van afzender zelf die de Nederlandse taal niet machtig is of in kennelijke toestand een kaartje vanuit de kroeg verstuurt ;-)
Voor de rest komt alles gewoon "ergens" aan, hetzij in de regen op jouw garagepad of bij de buren met wie je eventueel in onmin leeft :-D
Van onze gewaardeerde en ervaren senior-forumgebruiker Gerben de Groot uit Grou leerde ik dat je voor een paar dubbeltjes meer iemand een verzekerde zending kunt versturen.
En mocht de posttrein onverhoopt ontsporen dan krijg je in ieder geval de verzekerde waarde van je zending terug. Tis op deze manier gewoon goed geregeld. Groeten van Hans;-)

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Henk Hoogendijk, 16.08.2008, 11:23 (5944 dagen geleden) @ Hans Op den Camp
Bewerkt door Henk Hoogendijk, 16.08.2008, 11:48

Hallo.Sorry verkeerd geklickt:-(

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Henk Hoogendijk, 16.08.2008, 11:43 (5944 dagen geleden) @ Hans Op den Camp

Hans,je moet het verhaal van Ben Dijkman ook met een hele grote zak zout
nemen.:SLP: Het lijkt hier wel mode geworden om elke keer TNT post af te zeiken.
Wat mij zo bevreemd is dat ik altijd mijn pakketpost hebt aangekregen,en dan
praat je over VELE HONDERDEN uit alle uithoeken van de wereld en dat er NOOIT iets niet is aangekomen.Slechts drie keer is er iets kapot aangekomen,maar dat kwam omdat de verkoper het beroerd had in gepakt.Vind het dan een beetje vreemd dat de onderdelen van Ben als ik het zo lees massaal zoek raken,en dat
het allemaal de schuld van TNT is.Zeg mij meer over de verzender als over TNT
post waar ik zelf een hele goede ervaring mee hebt,zowel met ontvangen EN verzenden. :OK: Henk

meer...

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Huub @, 16.08.2008, 11:59 (5944 dagen geleden) @ Henk Hoogendijk

Dag ...

proef op de som nemen en wat (vaker;-) ) bij Ben bestellen .

groeten Huub
PS FF mee verhuisd en reaktie daar verwijderd ,
kun je je oorspronkelijke verkeerd gepost :-D :-D
bericht ook nog verwijderen

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 15.08.2008, 18:16 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Ben,

Dit onderwerp is ongeveer een jaar geleden ook al eens op het (vorige) forum aan de orde geweest. Het probleem zit hem in het feit dat Hollanders vrijwel altijd voor de goedkoopste oplossing kiezen. Standaardverzending dus, voor 6,20 Euro. Maar TNT-post beveelt al jaren het z.g. "zekerpakket" aan, zie:

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/via-postkantoor/pakket-nederland/
zeker-pakket/index.aspx

Daarmee zijn al die problemen in een klap ondervangen. Verzekerd tot 500 Euro, aflevering binnen 24 uur, uitsluitend afgeleverd aan huis bij de geadresseerde, uitsluitend na een handtekening van die geadresseerde.... wat wil je nog meer? Kosten: 7,95 Euro. En het kan nog mooier: voor nog 1 Euro meer komen ze het nog thuis bij je ophalen ook.

Als ik iets via internet koop vraag ik altijd om een zekerpakket. En die 7,95 betaal ik gewoon. Als dat er niet meer af kan.....

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 16.08.2008, 07:41 (5944 dagen geleden) @ Ben Koehorst

Als iemand een dienst leverd ook voor 6,20 dan dient dat uitgevoerd te worden.

Heel vreemd dat als je 1 euro meer betaald het dan wel aankomt omdat het verzekerd is.

Zou zeggen dat voor die 6,20 het in principe al verzekerd IS.
Op moment van overdracht bonnetje is er een koopcontact reeds met nodige verplichtingen.
Immers er wordt een dienst beloofd en dan moet dat keurig worden uitgevoerd.

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 16.08.2008, 08:06 (5944 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Je maakt dezelfde denkfout die velen, en niet alleen op dit forum, maken. De standaardverzending is in feite een uitgeklede dienst. Omdat er geen handtekening bij aflevering wordt gevraagd kan de chauffeur het pakket bij de buren afleveren. Of bij de buren van de buren. Of bij diens buren. Enzovoort. Dat bespaart TNT een extra rit als er niemand thuis is om het pakje aan te nemen. Het gaat meestal goed als die buren van goede wil zijn, maar oh wee als die buurman dat niet is. Dan heeft de chauffeur het hokje "afgeleverd" op zijn lijst aangevinkt en de buurman neemt het in bezit of gooit het eenvoudig weg.

Nu kunnen we nog dagenlang muggenziften over het feit of dat aanvaardbaar is of niet, maar met zo'n discussie biedt je geen oplossing. We weten al jaren dat het bij TNT Post zo werkt. Dus als je desondanks gebruik maakt van de standaarddienst, dan neem je doelbewust het beschreven risico. En je verdient er 1,75 Euro mee, mits het goed gaat. In mijn ogen is dat onverstandig, en het gemopper op de standaarddienst en de daaraan verbonden nadelen is zo langzamerhand achterhaald. TNT biedt het zekerpakket natuurlijk niet voor niets aan. Is het dan logisch om van de goedkopere dienst dezelfde zekerheden te verwachten? Nee toch zeker?

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Ben Dijkman ⌂ @, Hellendoorn, 16.08.2008, 08:46 (5944 dagen geleden) @ Ben Koehorst

Enerzijds een logische redenering.
Anderzijds is dit toegeven aan de macht der arrogantie waardoor die arrogantie alsmaar groter wordt.

Dat er bij 1 op de zoveel poststukken een keer iets misgaat weet ik wel,
maar dat er 4 poststukken in 2 weken tijd zoekraken..zeg nou zelf,dat is toch niet meer normaal !!


Het gaat in mijn posting overigens juist NIET om pakketpost,maar juist om kleine briefpost.

Het verschil tussen het normale tarief vanaf 0,44E to een paar euro,t.o.v. een aangetekend of anderzijds verzekert stuk is daar vele malen(buiten proporties) groter.
Als het probleem met dit soort post d.m.v een extra dienst van bijvb.2 euro extra port opgelost zou zijn had je mij echt niet horen klagen.

Dat jij het allemaal maar gezeur vind is prima,maar als ook jij straks eens 4 posstukken kwijt ben piep jij ook wel anders meneer Ben!

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Huub @, 16.08.2008, 09:44 (5944 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Dag Ben (D) ,

zelfde ervaringen , Pakketpost OK behalve kleine pakjes ,
doe ik dus niet meer , standaard grote doos .

brief post , doe ik niet zoveel maar 50% was zoekgeraakt ,
over nagedacht ,
maak alleen nog briefpost met

-rechthoekige doorsnede en rechthoekig aanzicht (balkjes) of boekverpakkingen ,
dit om eventueel gedeeltelijk stempelen door schuin vlak van
barcode adres te voorkomen
- gebruik geen oude enveloppes met eventueel restanten oude codes
-gebruik geen "interesse opwekkende" verpakkingen , opschriften e.d.
bijv piepschuim met daarin een holte (alstublieft uw Rolex ..)
hiervoor zeer geschikt de standaard boekverpakkingen met kookboek oid opdruk
- zorg dat het geheel niet (deels )pletbaar is waar bij je moet bedenken dat
het geheel door enorme "pletmachines" gaat

toen ging het beter , al is mijn ervaring met briefpost gering
Zult e.e.a wel weten dan voor de anderen
groeten Huub
PS nu nog de mail ,
die komt blijkbaar door naam (winkel) steeds vaker in voorgeselecteerd vak terecht en verneem ik niets meer

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 16.08.2008, 10:52 (5944 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Dat jij het allemaal maar gezeur vind is prima,maar .....

Dat heb ik niet geschreven. Het woord "onverstandig" heeft voor mij een heel andere lading dan "gezeur". En ik probeer een oplossing aan te dragen i.p.v. als zoveelste in de rij te bevestigen hoe slecht die pakjesgooiers hun werk doen.

Wat die briefpost betreft heb ik trouwens gelijkluidende ervaringen. Een mooi voorbeeld is in dit verband de speld die ik vorig jaar door de NVHR kreeg toegezonden ter gelegenheid van mijn 10-jarig lidmaatschap. D.w.z. de envelop met daarin de brief waaruit ik begreep dat die speld was meegezonden. Maar de speld zat er niet bij. De envelop was wel gescheurd....

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door J. van Schaik, 18.08.2008, 05:37 (5942 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Regelmatig raakt er brievenpost kwijt bij de TNT. Je kan dan wel zeggen het is mmaar 1% die kwijtraakt. Maar als je er wat meer per dag verstuurt als gemiddelt dan is die 1% te veel. Ik raak normale A5 enveloppen en Luchtkussenenveloppenneutraal zonder opdruk kwijt.
Ik moet wel zeggen dat het iets beter gaat nadat ik de afzender vermeld op de envelop.
Rond kerst en oud en nieuw verstuur ik niets meer met de TNT. Dan komt namelijk meer als de helft niet aan.
Om maar niet te spreken over de pakketdienst. Zelfs met verhoogd risico presteren ze het om het kwijt te raken.
Het adres is goed leesbaar dus daar ligt het niet.
Bij de normale pakketdienst presteren ze het zelfs om een pakket retour te sturen waarvan het adres wel goed is. Wat dat probleem dan weer is ik weet het niet.

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 16.08.2008, 08:54 (5944 dagen geleden) @ Ben Koehorst

Je verliest zelf ook iets uit het oog. Uitgeklede standaarddienst of niet, als ze het bij de buren bezorgen dan moeten ze jou daarvan op de hoogte stellen met een briefje en/of een status in track&trace. Dat zijn gewoon standaardprocedures die bij die dienst horen. Net zoals de traceerdienst voor zoekgeraakte pakketjes, als die bestaat uit 1 man met een track&trace voor zijn neus en een paar standaardbrieven, kan je die beter wegbezuinigen en dat er eerlijk bij zeggen.

Gewoon een kwestie van waarmaken wat ze beloven. Als dat niet lukt voor 6,20 schaf die dienst dan af of maak hem duurder!

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door Huub @, 16.08.2008, 11:29 (5944 dagen geleden) @ Ben Koehorst

Dag Ben (K)

wil er ook niet teveel over doorzeuren..maar de verzekering tot 500 E ...

-is inkoopprijs (faktuur overleggen) dus laat de klant klagen ?? --leuk --
-aantonen dat verpakking "goed" was , dwz je melden met een
identiek pakket en artikel .....op hun kantoor !! ter beoordeling
- alternatief (kan tijdens kantoor uren niet opdraven) ......
13 !!!!!! keer een formulier ingevuld ...getelefoneerd etc ,
5 keer iemand langs geweest van TNT
't ging wel om 63 E , maar laten zitten uiteindelijk ....

de bezorgmeneer (TNT) krijgt trouwens per pakket betaald ,
ongeacht aantal (2 volgens voorwaarden) pogingen .....

is gelijk de normale verzekeringsmaatschappijen , premie betalen en beloftes ,
komt het op uitbetalen aan .....koehandel gemarchandeer en de loep erbij voor
de kleine letters .....
(uw bagage is alleen verzekerd tegen diefstal , overdag ,
vanuit een rijdende auto indien deze meer dan 100km/u rijdt ten tijde van ...)

of de telefoon maatschappij die je mobiel afsluit in buitenland ,
konden geen SMS sturen dat dat risico werd gelopen


nou das wel FF genoeg "gemosterd" voor de mooie zaterdagmiddag ,:-D
groeten Huub

Dat is toch eenvoudig oplosbaar?

door jan s @, Eibergen, 17.08.2008, 18:08 (5943 dagen geleden) @ Ben Koehorst

Goede tip, Ben, zal ik ook voortaan om vragen, afgelopen week is mij ook zoiets dergelijks overkomen, de ontvanger (bedrijf) had het (belangrijke) pakket niet ontvangen. Na een halve dag zoeken en bellen met het trackingnummer bleek dat er wel voor ontvangst was getekend. Echter niemand in dat bedrijf had zo'n handtekening, maar voor TNT was de zaak afgedaan, iemand had voor ontvangst getekend, dus wat moet je dan?
Geef mij dan maar UPS of DHL en nog een paar van die ondernemingen, is duurder maar veeeeeeeeeeeeeel betrouwbaarder.
Jan

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15.08.2008, 20:37 (5945 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hoi Ben,

Ik herken dit probleem niet. Jou heb ik intussen daar wel vaker over gehoord.
Zit er soms een repro-hater op dat postkantoortje in dat dorp van jou ;-) :-D
Ik zou toch bijna zeggen "probeer eens een ander postkantoor".....

Dat het niet normaal is ben ik helemaal met jou eens. Net zo goed als dat zij jouw
pakketjes tegen de in rekening gebrachte kosten netjes dienen te bezorgen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Henk Hoogendijk, 16.08.2008, 12:00 (5944 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hoi Ben,

Ik herken dit probleem niet. Jou heb ik intussen daar wel vaker over gehoord.
Zit er soms een repro-hater op dat postkantoortje in dat dorp van jou ;-) :-D
Ik zou toch bijna zeggen "probeer eens een ander postkantoor".....

Dat het niet normaal is ben ik helemaal met jou eens. Net zo goed als dat zij jouw
pakketjes tegen de in rekening gebrachte kosten netjes dienen te bezorgen.

Groeten,
Paul

Hallo Paul,goed gezien!!!!:OK: Dat moet het wel zijn!!!Op het postkantoor bij Ben
om de hoek zit ook een reprohater:EVL: Henk

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Stef van Aalst, 16.08.2008, 18:40 (5944 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Bewerkt door Stef van Aalst, 16.08.2008, 18:56

Paul normaal reageer ik hier niet op maar die repro haters wil
ik eens vragen om dit goed te lezen.(Paul dit is niet voor jou bedoeld hoor)
Het volgende nadat ik een pakket had ontvangen die lui met open bestelbus wegreden door de bocht en ja hoor een pakket op straat.
Heb toen TNT op de hoogte gebracht en men deed er zeer lakoniek over breng je hem toch zelf even dit was een straat verder.

Het pakket heeft ja een half jaar hier gelegen nadat mijn probleem met TNT opgelost was heb ik hem naar het postkantoor gebracht,wel heb ik eerst die mensen waarvoor het pakket was op de hoogte gebracht.

Dan maar lullen dat alles zo perfect gaat bij TNT ( BLUF )
Dus repro haters wat is jullie mening????????????????????:FIR:

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Jim, 16.08.2008, 19:00 (5944 dagen geleden) @ Stef van Aalst

Oorzaak van dit al, het uitkleden vd functies bij ptt/kpn/tnt.
Het is al eerder gemeld, maar dan toch nog even.
Mijn opa heeft 48 jaar bij de ptt gewerkt, vanaf 1915 om exact te zijn.
De man was hoofdbesteller uiteindelijk, en bracht ook de pensoentjes e.d. weg.
Mijn schoonvader heeft iets van 25 jaar bij de post gezeten, tot zijn pensioen.
In zijn tijd is het grote uitkleden begonnen.
Met de vermindering vd verantwoordelijkheid, verviel ook de noodzaak om gemotiveerd personeel te zoeken.
Immers, een brief in de bus doen kan iedereen.
Hoe vaak ik dus inmiddels een fout bestelde brief in de deur heb gehad, ik ben gestopt met tellen.
Er zijn managers aan het bewind gekomen, en die denken alleen in winstmaximalisatie, hoe men zover komt is onbelangrijk.

Waar vroeger dus door gekwalificeerd en gescreend personeel (ja, duur) met Uw post werd omgegaan, wordt dat nu gedaan dor vd straat getrokken uitzendkrachten, want, lekker flexibel en goedkoop dus goed voor de bonus vd manager.
Niet gemotiveerd, immers, morgen sta je weer op straat, dus waar maak ik me druk om.
En U vind het gek dat er eea mis gaat?

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Stef van Aalst, 16.08.2008, 19:06 (5944 dagen geleden) @ Jim

Waar vroeger dus door gekwalificeerd en gescreend personeel (ja, duur) met Uw post werd omgegaan, wordt dat nu gedaan dor vd straat getrokken uitzendkrachten, want, lekker flexibel en goedkoop dus goed voor de bonus vd manager.
Niet gemotiveerd, immers, morgen sta je weer op straat, dus waar maak ik me druk om.
En U vind het gek dat er eea mis gaat?

Hoi Jim.

Dus waar gaat het dan fout bij de top van TNT toch.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Jim, 16.08.2008, 19:55 (5944 dagen geleden) @ Stef van Aalst

Waar vroeger dus door gekwalificeerd en gescreend personeel (ja, duur) met Uw post werd omgegaan, wordt dat nu gedaan dor vd straat getrokken uitzendkrachten, want, lekker flexibel en goedkoop dus goed voor de bonus vd manager.
Niet gemotiveerd, immers, morgen sta je weer op straat, dus waar maak ik me druk om.
En U vind het gek dat er eea mis gaat?


Hoi Jim.

Dus waar gaat het dan fout bij de top van TNT toch.

Inderdaad, ik heb ook niet anders beweerd.
Wie voor een stuiver op de eerste rang wil zitten, die komt er vanzelf wel achter dat dat niet werkt.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door JP, 16.08.2008, 19:43 (5944 dagen geleden) @ Stef van Aalst

Paul normaal reageer ik hier niet op maar die repro haters wil
ik eens vragen om dit goed te lezen.(Paul dit is niet voor jou bedoeld hoor)
Het volgende nadat ik een pakket had ontvangen die lui met open bestelbus wegreden door de bocht en ja hoor een pakket op straat.
Heb toen TNT op de hoogte gebracht en men deed er zeer lakoniek over breng je hem toch zelf even dit was een straat verder.

Het pakket heeft ja een half jaar hier gelegen nadat mijn probleem met TNT opgelost was heb ik hem naar het postkantoor gebracht,wel heb ik eerst die mensen waarvoor het pakket was op de hoogte gebracht.

Dan maar lullen dat alles zo perfect gaat bij TNT ( BLUF )
Dus repro haters wat is jullie mening????????????????????:FIR:


Hoi Stef


ik hoop maar dat de postale recherche niet leest dat jij een postpakket een half jaar hebt achtergehouden:NO: :NO:
Was dat soms die eierkist met daarin die 2636 ?
Ik krijg ook dagelijks pakketjes uit het binnen en buitenland , het komt bij mij altijd aan !
Het is dat onze Ben zo'n goede reputatie heeft , anders zou je kunnen denken dat hij het wellicht helemaal niet verstuurt heeft.......


JP

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Jim, 16.08.2008, 20:00 (5944 dagen geleden) @ JP

Ik krijg ook dagelijks pakketjes uit het binnen en buitenland , het komt bij mij altijd aan !

Het gaat in deze dus niet over pakketpost van Ben, maar over normale briefpost.
En hoeveel ik daar al niet fout bezorgt heb gehad.....
Heb ooit (ong. 11 jaar terug) rouwpost verstuurd met extra bijbetaling ivm de extra aandacht die men zou schenken, ook daarvan kwam een deel niet aan.
Via de familie tamtam was iedereen wel gewaarschuwd, maar ik was er redelijk flauw van.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 16.08.2008, 07:36 (5944 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Ik denk bij nader inzien dat er toch iemand in het traject zit die denkt dat er wat te halen is in die enveloppen van jou... Overigens, maak je ze wel zo dik dat ze niet door de opzet-stempelmachine en sorteermachines passen? Te dun betekent dat ze platgewalst worden.

Ernstige problemem met t.n.t ?!

door Marcel, 16.08.2008, 11:10 (5944 dagen geleden) @ Ben Dijkman

Hallo Ben,


Ik heb persoonlijk zo'n vermoeden dat jouw zendingen inderdaad grote kans lopen op openscheuren in de sorteermachnines. De TNT is inderdaad geen PTT Post meer.

Volgens mij moet je gewoon naar een standaardverzending toe in de webshop: bijvoorbeeld onverzekerd 6,50, verzekerd 8,-
Je kan je afnemers altijd de vrijwillige keuze geven om het op hun eigen risico goedkoper te verzenden, maar dan ook nadrukkelijk op hun eigen risico.

Maak je er verder niet druk om. Je verandert er toch niks aan. Sommige dingen worden nou eenmaal gigantisch om zeep geholpen in de huidige maatschappij.


Groeten van Marcel :-(
www.buizenradiomuseum.nl

RSS Feed van deze thread
powered by my little forum