KM1 met gloeiende hspbuizen (vervolg) (Algemeen)

door ruud, 18.08.2008, 10:44 (5942 dagen geleden) @ Martin Deubel

Bij defecte Boster C's zou toch de PL 509 rood gloeiend moeten staan wegens ontbreken hoogspanning/te lage anode spanning.

Staat er voedingspanning op de top van de PL 509, dat kan je meten bij uitgeschakelde g2, kastje open. . Als dat niet zo is dan doet de 509 niet mee. (En wordt de 504 overbelast en is de HSP te laag)
Een andere oorzaak kan zijn het ontbreken van de g2 spanning op PL 509, dat verklaart het niet roodgloeiend worden van deze buis. chermrooster R doorgebrand, is deze goed bruin?
Als de g2 weerstand onderbroken is, deze vervangen, (let op vermogen) maar weer oppassen met starten, want nu kan de 509 roodgloeind (ook) komen te staan.

Met wat geluk kan dat ook de hoofdoorzaak zijn en doet ie t weer.
(Tip zet altijd de originele buizen terug als buizenwissel niet helpt om eventuleel nog meer buizen schade te voorkomen)


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum