BX180U (Algemeen)
vraag blijft dan nog over,hoe moet deze worden aangepast?
Wanneer je het Philips schema van de BX180U bekijkt zie je de volgende bedrading voor de gloeidraden. Ik heb de buistypes er even bijgezet, je ziet dat de gloeidraad van de meest bromgevoelige buis (in dit geval de UCH41) met het chassis is verbonden:
Voor de omgebouwde situatie moet de gloeidraad van de meest bromgevoelige buis eveneens met het chassis worden verbonden. Daarna volgt de op 1 na meest bromgevoelige buis enz.
Omdat er een laagfrequent voorversterker is toegevoegd (de UBC41) is deze volgorde nog belangrijker geworden dan in de oorspronkelijke situatie.
Wanneer de gloeistroombedrading niet is verlegd ziet de volgorde er op dit moment zo uit.
Wat je ziet is dat nu vooral de UBC41 op een heel verkeerde plek zit v.w.b. de brom. Het chassis zou dus in de nieuwe situatie als volgt moeten worden bedraad:
Berichten in deze thread:
- BX180U -
Dirk,
22.01.2014, 17:19
- BX180U - Paul van der Mast, 22.01.2014, 17:56
- BX180U - Hans Op den Camp, 22.01.2014, 18:21
- BX180U - Paul Brouwer, 22.01.2014, 20:02
- BX180U - Fons Vendrik, 22.01.2014, 21:00
- BX180U - Ben Dijkman, 22.01.2014, 21:15
- BX180U -
Mans Veldman,
22.01.2014, 22:01
- BX180U - Dirk, 22.01.2014, 22:40
- BX180U - Maurice, 22.01.2014, 22:39
- BX180U - Ed van der Weele †, 22.01.2014, 23:34