Opstarten K7 met gebarsten primair hoogspanningsspoel (Techniek Radio/TV)

door Gert Wouters @, 02.06.2015, 06:42 (3466 dagen geleden) @ Maurice
Bewerkt door Gert Wouters, 02.06.2015, 06:48

Let wel op dat het vernis flex blijft na uitharding.
Bedoel trafo wordt warm, niet dat dan de vernis krakeleerd op den duur,
omdat de trafo uitzet.

Vandaar zie je op de eerdere foto van de trafo de buitenzijde afgebrokkeld.

Wat ik me nog herinner van de K6 is dat het product ten allen tijde flexibel blijft. Althans dat stond toch in de specs.

Na wat rond lezen is het volgens mij toch geen goed idee om de warme hoospanningstrafo in het product te dompelen. Hoe warmer de omgeving, des te sneller is er de uitharding.
Het lijkt me dus interessanter om het einde van de week af te wachten als men mooi en droog weer voorspelt en dan aan de slag te gaan.
Eventueel op voorhand de trafo even in de convectie-oven te leggen opdat het eventuele vocht er zoveel mogelijk uit is en later de boel weer op kamertemperatuur te laten komen. Vocht is dan geen probleem meer op een droge dag met weinig luchtvochtigheid en dan ten slotte de vernisbehandeling te doen.

Ik ben niet in de mogelijkheid om eea in het luchtledige te gaan bewerken, dus moet ik het maar hebben van een minimale viscositeit.

edit: viscositeit lijkt toch af te nemen met hogere temperatuur. Ik ken niks van chemie, maar volgende datasheet laat me dat toch geloven als ik de grafiek achteraan bekijk. Mijn Duits is ook al niks. Wat denken jullie? datasheet Tropical Varnish


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum