Constructie C453 (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 03.08.2016, 17:12 (3036 dagen geleden) @ H.Peek

Toen ik de echte meting deed was het even alsof ik een gloeilamp aan het testen was!
Opgeblazen dus.

Inderdaad, het meest waarschijnlijke is dat je anode en stuurrooster hebt gewisseld.
De Cart0matic zet bij een C453 200 V op de anode, als dit op het stuurrooster gezet wordt krijg je dergelijke effecten.

Wat ik in het begin al vreemd vond was dat de 2 f draden niet aan weerskanten van de pompstengel zaten. Bij overeenkomstige transparante buizen is dat nl. wel het geval.

Toch is dat niet zo heel vreemd, bij dergelijke vroege buizen zit het elektroden systeem horizontaal, grote kans dat het in de lengterichting van de kneep gemonteerd is.

Kennelijk was de 4 ohm die ik mat tussen de 2 draden een sluiting die ontstaan
Ik kan het eigenlijk nog niet goed verklaren.

Er lijkt me inmiddels er niets meer aan verloren, dus dat is nu makkelijk uit te zoeken: een heel klein tikkie met een hamertje op zijn bolletje legt alle aansluitingen bloot.
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum