Seeburg MA-L6 (revised) (Techniek Overig)
Beste forumleden
Ben bezig geweest om een versterker van een oude seeburg versterker op te knappen.
Het was een ravage.
Zie foto
Alle weerstanden en condensators vervangen en de bedrading
zie foto
Alles aangesloten dit gaat via een z.g auto trafo die van 220 naar 110 volt terug gaat.
Versterker begon lichtjes te brommen en de spanning die volgens schema 290 volt zakt naar 225 volt.
Buis V1 begint de anode rood te worden.
Alles uitgezet en de anode en schermrooster opgemeten.
Geen onderbrekingen in het anode circuit.
Als V1 word verwijderd en er signaal op de ingang word gezet heb ik al geluid.
Heb buis V2 toen op de plaats gezet van V1 en op V2 geen buis.
Het resultaat was dat de buis niet rood werd maar een geluid dat klonk als een te smalle filter in de MF kring ,na 3 seconden ging het over in oscilleren.
Mijn vraag is de wikkeling van T2 die via R32 naar het stuurrooster van V1 gaat mogelijk verkeerd om aangesloten.?
zie Schema
Berichten in deze thread:
- Seeburg MA-L6 (revised) -
Bert6502,
21.11.2016, 12:52
- Seeburg MA-L6 (revised) -
Maarten Gudde,
21.11.2016, 13:12
- Seeburg MA-L6 (revised) - doeve, 21.11.2016, 20:43
- Seeburg MA-L6 (revised) -
Henk Sanders,
21.11.2016, 20:22
- Seeburg MA-L6 (revised) - Bert6502, 23.11.2016, 07:24
- Seeburg MA-L6 (revised) -
Maarten Gudde,
21.11.2016, 13:12