Slechte ontvangst KG met BX 373A opgelost! (Techniek Radio/TV)

door John Hupse † ⌂, Schoonhoven, 18.10.2017, 18:49 (2597 dagen geleden) @ Oldtimer

Deze klachtomschrijving vind ik, gezien de opgegeven oorzaak, uiterst merkwaardig...

op social media wordt aan probleemomschrijving meestal weinig of geen aandacht besteed, men vraagt meestal meteen om een oplossing ("tip" ) of roept gewoon maar wat (does not work, any suggestions?" ). Zo ook hier, en vandaar ook de term "social media". Het gaat niet meer om het delen van informatie, men verwacht "instant relief". Zoals Robbie letterlijk zegt "Ik vroeg gewoon om een "tip" teneinde het zoeken wat makkelijker te maken....". Social media zijn gemaksgericht, nadenken wordt beschouwd als tijdverspilling. Zo'n forumvraag kan je wel serieus gaan nemen, maar het is eigenlijk een lachertje.

Ben het met je eens dat dit vreemd overkomt, maar het is op dit moment zeker niet ongewoon. Ik meen oprecht hier al eens eerder enige aandacht aan geschonken te hebben.

De reden dat ik in dergelijke gevallen nogal terughoudend ben met het geven van een "tip" heb ik pas nog hier verteld, mijn vaardigheden als helderziend medium schieten hiervoor ernstig te kort.

Het probleempje van Robbie kan je in de werkelijke wereld binnen enkele minuten oplossen via systematisch foutzoeken. Je deelt hiervoor het toestel in gedachten in twee stukken, en checkt vervolgens of het probleem in het ene of het andere deel zit. Een juiste probleemomschrijving "de gevoeligheid van het toestel is zeer onvoldoende" is echter essentieel, anders werkt geen enkele zoekmethode. Wanneer je iets wilt vinden moet je immers weten waar je naar zoekt.

In de virtuele wereld kost dit echter geen twee minuten, maar wel twee dozijn "postings", met de aantekening dat men hierna nog geen stap verder is gekomen. Hoezo eigenlijk, gemaksgericht?

--
http://www.hupse.eu/radio


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum