Unieke Film 'Philips 1891-1991' (Techniek Radio/TV)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 01.05.2019, 14:01 (1793 dagen geleden) @ Maurice
Bewerkt door Maarten Bakker, 01.05.2019, 14:07

Bedoel je met de neerbuigende houding, hoe de gemiddelde consument en reparateur er op dit moment over denkt? Dat heeft Philips helaas wel voor een groot deel aan zichzelf te danken. Door bezuinigingen en uitverkoop van bedrijfsonderdelen zijn de kwaliteit en beschikbaarheid van consumentenapparaten niet bepaald constant gebleven de afgelopen 20 jaar - en natuurlijk de arbeidsplaatsen, tevreden personeel of familie van tevreden personeel koopt eerder het eigen product. Wel zie je dat bruingoed wat dat betreft veel zwaarder getroffen is dan kleinhuishoudelijk - voor mij een schoolvoorbeeld dat ze dat (net als bijvoorbeeld Samsung, nu zeer succesvol) gewoon in eigen huis hadden moeten houden.

De televisieverkoop was vroeger bijvoorbeeld zeer representatief voor het merk; iedereen had er wel eentje van Philips. Door toenemende concurrentie was dat natuurlijk al wat minder, maar door een ongelukkige opeenstapeling van ook technische problemen die al in de nadagen van Philips begon (*) staat TP Vision, de huidige licentiehouder van de merknaam, nog voor een flinke uitdaging om de reputatie weer een beetje op peil te krijgen. Het lijkt erop dat ze de belangrijkste uitdagingen (**) nog hebben geïdentificeerd voordat het echt te laat was. Er is dus nog een kans. Misschien niet als het aan Philips corporate ligt; aan het faillisement van Gibson Innovations was nog heel goed te zien hoe slordig en ruecksichtlos ze daar met hun merklicenties omspringen.

(*) software en loslatende BGA's

(**) software (ongelukkige erfenis van philips), kennis hoe ueberhaupt een televisie te maken (gelukkige erfenis van philips)


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum