batterijbuizen (Gezocht)

door Andries van Bronkhorst ⌂ @, 13.01.2020, 16:41 (1558 dagen geleden) @ Andries van Bronkhorst

De achtergrond van deze vraag is als volgt:
Ik heb een 6W69P van Blaupunkt waarvoor ik een achterwand zoek. De 6W69P is een wisselstroom toestel met E buizen uit de 11 serie: ECH11, EBF 11, EFM1, EL11. Een collega-verzamelaar bood mij een achterwand aan + een bijbehorend toestel dat een 6B69P - de batterijversie - bleek te zijn. De batterijversie heeft als buizenbezetting DCH11, DF11, DAF 11 en DC11 en DDD11. De DCH11, DF 11 en DAF 11 zitten op het eigenlijke chassis, de DC11 en de DDD11 op een soort uitbouw binnen in het toestel waar bij de 6W69 de netvoeding zit. Deze 6B69P bleek verschrikkelijk te zijn mishandeld door een losse netvoeding te leggen op de plek waar het l.f. deel van de B-versie hoort te zitten (dat is dus weg) en op de plek van de andere D-buizen E-versies te zetten - met het nodige knoeiwerk, teneinde het toestel uit het net te kunnen voeden. De D-buizen zijn dus weg. Het toestel was in eerste instantie voor de sloop bestemd, maar:...
De vitale delen zoals spoelen, luidspreker met aangebouwde trafo voor de DDD11, kast, schaal e.d. zijn voor zover te zien nog intact. Spoelen en m.f. trafo’s zijn identiek aan die van de 6W versie die ik al gerestaureerd heb.
Mijn idee is het toestel te reconstrueren volgens de oorspronkelijke vrij zeldzame? D versie, maar voor ik daar aan begin wilde ik eerst de beschikbaarheid van de D-buizen nagaan (en deze aanschaffen als de inventarisatie/reconstructie geen onoverkomelijke problemen geeft)
Het lijkt er op dat de D-buizen nog wel verkrijgbaar zijn, dus ga ik verder met deze reconstructie. Ik houd jullie op de hoogte van dit project.


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum