Ik heb een probleem. "k heb een buizentester van een goede vriend met de vraag of ik die wil overnemen. Het is een W17. Toen hij er in keek sloeg de schrik hem om het hart. Wat bleek een aantal delen miste en een of andere onverlaat heeft veel bedrading door geknipt. zie foto's.
Heeft iemand een schema, foto's van het binnenwerk en of aanbevelingen. om hier een succesvol herstel mogelijk te maken.
Henk
--
HJD
W17
door Philip , ,s-gravenhage, 24.03.2020, 20:02 (1703 dagen geleden) @ doeve
Hallo Doeve
Je hebt mail . Groet Philip.
W17
door Philip , ,s-gravenhage, 24.03.2020, 20:37 (1703 dagen geleden) @ doeve
De W13 (W15 ) en de W17 komen erg overeen ik heb veelal in een zipfile maar dan heb ik je
orginele mailadres nodig !!!
MVG Philip
W17
door doeve , Borgercompagnie, 24.03.2020, 22:45 (1703 dagen geleden) @ Philip
Dank voor je bericht en de foto's.
--
HJD
W17
door Loek , Exloo, 25.03.2020, 11:16 (1703 dagen geleden) @ doeve
Hallo Henk,
Klopt het dat er veel transformator draden zijn doorgeknipt?
Als dat zo is dan is er misschien iets mis met de deze transformator.
Ik zou als eerste grondig de transformator testen. Dus als er nog aansluitingen heel zijn maak deze ook los.
Daarna de transformator via lamp in serie voorzichtig op de spanning brengen en controleren.
Als de trafo stuk is dan wordt het moeilijk om de buizentester te repareren. Dit soort transformatoren heeft nogal wat aansluitingen met specifieke spanningen.
Het zou zonde zijn van al je werk als je eerst alles weer hersteld en dat blijkt dat de trafo stuk is. Hou ons op de hoogte?
Met vriendelijke groet,
Loek
W17
door doeve , Borgercompagnie, 25.03.2020, 17:40 (1702 dagen geleden) @ Loek
Grootste probleem is dat de draden niet zijn gemerkt. alles de zelfde kleur. alleen de dikte verschilt. daar zou je uit kunnen afleiden welke bij elkaar horen maar de fase dan? Maar wellicht is dit niet van belang.
Dank voor het meedenken.
Henk
--
HJD
W17
door Alco Bouwense , Vlissingen, 25.03.2020, 14:26 (1703 dagen geleden) @ doeve
Aan een schema kan ik jou niet helpen. Ik heb zelf een funke w16 gehad en daar ging door een instelfout de voedingstrafo bijna in rook op. Als de trafo nog goed is, bouw dan extra (glas)zekering in in het gloeistroomcurcuit en het anode/schermroostercircuit. Waarde van de zekeringetjes aan de hand van de grootste mogelijke teststromen bepalen. Dan beveilig je in ieder geval de zeldzame voedingstrafo.
Succes.
W17
door Dominic , 25.03.2020, 20:17 (1702 dagen geleden) @ doeve
Zo te zien een W17 waarvan de trafo kaduuk gegaan is en waar de zeldzamere onderdelen uitgehaald zijn. Als de trafo echt defect is heb je een probleem en is hij in deze staat vrijwel waardeloos. De trafo is behoorlijk zeldzaam met veel vreemde spanningen. Je zou eventueel nog herwikkelen kunnnen overwegen.
Dominic
W17
door Philip , ,s-gravenhage, 25.03.2020, 20:50 (1702 dagen geleden) @ Dominic
De trafo is behoorlijk zeldzaam met veel vreemde spanningen. Je zou eventueel nog herwikkelen kunnnen overwegen.
Het is een grote dikke buis die deze spanningen per 75 volt deelt en de trafo levert aan deze
buis de totale hoogspanning nl 200 tot mogelijk 250 volt De ST 280 /80 is een stablio buis
Heeft Niets met de trafo te maken.
Met vriendelijke groet Philip .
P.S. ik op een duitse site het begint met jogy of zo staan vele Funke Testers
W17
door Oldtimer , Oegstgeest, 26.03.2020, 00:47 (1702 dagen geleden) @ Philip
Bewerkt door Oldtimer, 26.03.2020, 01:13
P.S. op een duitse site, het begint met jogy of zo, staan vele Funke Testers
http://www.jogis-roehrenbude.de/
Willem
W17
door doeve , Borgercompagnie, 28.03.2020, 10:03 (1700 dagen geleden) @ Oldtimer
Dank je maar die had ik al gevonden.
Henk
--
HJD