Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips (Algemeen)

door Theo van Herwijnen @, Woudrichem, 08.08.2020, 11:37 (1568 dagen geleden)

Het valt mij vaak op dat mensen een onderwerp starten maar nooit laten weten of de tips geholpen hebben. Het onderwerp blijft dan open staan en we kunnen er dan niet van leren of de tips nuttig waren.

Ik zou zeggen dat degene die een onderwerp start, het ook weer netjes afsluit met vermelding of het wel of niet opgelost is.

Ook vind ik het vreemd als mensen een onderwerp starten. En vervolgens gaan leden reageren. Maar soms reageert degene die het onderwerp gestart is helemaal niet op die tips, Je kunt toch even bedankt voor de tip zeggen. Of ik ga er mee aan de slag.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Oldtimer @, Oegstgeest, 08.08.2020, 11:42 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Zo is het! :OK:

Willem

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 08.08.2020, 13:32 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Helemaal mee eens, vaak willen we helpen maar een "nul" reactie is frustrerend.
Dat remt het enthousiasme waarmee we onze hobby op dit forum uitdragen.
Maar overdrijven hoeft natuurlijk ook weer niet.
Prettig weekend en groet, Ben

--
Onkruid is net als reclame, irritant en het blijft zich herhalen.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door gerard ⌂ @, Zeist, 08.08.2020, 13:43 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Theo, dat ben ik helemaal met je eens. Een bedankje of reactie op een antwoord houdt de reageerders enthousiast.

Maar er zit ook een andere kant aan. Soms wordt een eenvoudige vraag van een (bijna) nieuweling beantwoord en ontwikkelt zich daarna in dezelfde thread een discussie of flamewar die volkomen over het hoofd van de TS heen gaat. Als nieuwkomer schrik je je te pletter van wat je hebt losgemaakt, en reageren op alles wat er wordt gezegd is al gauw ondoenlijk.
Dus ik zou naast jouw oproep er nog eentje willen zetten aan de vaste club hier (inclusief mezelf want ik reken me ook tot het vaste meubilair van NFOR). Als je ziet dat een vraag al twee of drie redelijk zinvolle antwoorden heeft, laat die thread dan even rusten totdat de TS weer om verdere info vraagt.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Dirk 63 @, Amsterdam, 08.08.2020, 15:04 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Tja , en zo vind ik ook !!!

als je iemand kan helpen en je moet het opsturen
( wat ik geen probleem vind )
en dan stuur je ze nog een mailtje dat je het net op de post gedaan heb
zodat ze kunnen weten dat het de volgende dag of als het tegen zit de dag er op
binnen krijgen .

Maar dan laten ze het ook niets uit beleefdheid ff weten dat het Goed is binnen gekomen
Nee het blijft stil op alle kanalen .

JA als het stuk is aangekomen , dan wel van de toren blazen pfff
( wat gelukkig tot nu niet gebeurd is )

mvg Dirk.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Theo van Herwijnen @, Woudrichem, 08.08.2020, 15:10 (1568 dagen geleden) @ Dirk 63

Een tijdje geleden zocht iemand een afstemschaal. Forumleden gaan zoeken en reageren. Degene die de schaal zoekt reageert ineens nergens meer op, nog geen bedankje voor het zoeken of voor tips waar de schaal te krijgen is.

Hoeft hij de schaal niet meer?
Heeft hij er inmiddels al één?
Kunnen we stoppen met zoeken?

Deze vraag staat nu nog steeds open. Daar baal ik van.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door huub.jak @, 08.08.2020, 15:31 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Het is ook wel een beetje een filesofeer forum ook
men gaar er over denken en er komt dan meer .
dat is ook wel intresant er is vaat waarheid bij
Ach wat forum vulling is toch wel goed.
en er moet wat kunnen ook
PAS dan OP we gaan dan nu ook weer door :-D
huub

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Theo van Herwijnen @, Woudrichem, 08.08.2020, 17:28 (1568 dagen geleden) @ huub.jak

Dat ben ik met je eens. Ik heb dit onderwerp gestart en reageer daarom op je bericht. Niet leuk als iemand een onderwerp start voor een technische tip of omdat hij een onderdeel zoekt en dan nergens meer op reageert en in het niets verdwijnt. Dan had die persoon de vraag niet moeten stellen en toch gebeurt het steeds.

Afsluiten van onderwerpen en reageren op tips

door Peter1952 @, 08.08.2020, 19:16 (1568 dagen geleden) @ Theo van Herwijnen

Dit is ook voor mij zeer herkenbaar, ook op een andere manier.

Ik krijg regelmatig vragen per mail en daar probeer ik dan zo goed mogelijk antwoord op te geven. En als ik het niet weet of de vraag ligt buiten mijn “werkterrein” dan verwijs ik naar degene die mogelijk wel een goed antwoord kan geven.
Meestal krijg ik wel een bedankje maar er zijn er ook genoeg die niet de moeite nemen om terug te reageren.

We leven helaas in een tijd dat dingen die een aantal jaren geleden vanzelfsprekend waren, dat nu niet meer zijn. We zullen er helaas mee moeten leren leven.

En wat ook belangrijk is om de vraag goed te formuleren c.q. te vertellen wat het probleem is. Vaak krijg ik van die one-liners, kennelijk gestuurd via een mobiele telefoon, zoals: “Hallo mijn radio is defect. Waar kan dat aan liggen?” Ze nemen niet eens de moeite om zich voor te stellen. En dan verwachten ze nog een goed antwoord ook?

We moeten ons er denk ik maar niet al te druk om maken.

Maar inderdaad, het zou leuk zijn als iemand laat weten dat het gelukt is. En meestal gebeurt dat ook wel. En dan geeft het voldoening dat weer iemand geholpen is.

Groeten,
Peter

RSS Feed van deze thread
powered by my little forum