Kap hoogspanningskooi 17TX291A (Gezocht)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17.01.2021, 19:13 (1166 dagen geleden) @ ffeilers

Hoort los en is vervangen voor de grijze draad.
Die grijze draad is origineel.

Al deze 291a's hebben dat zo gemonteerd.

Zwarte draad zit er tbv interferentie en storing op te lossen.
Steeds zit deze met regelmatige afstanden 1x rond de bedrading gewikkeld.
In schema draad 85 onder chassis heet deze dan V2 en zit bij C121 mee aan chassis massa punt.

Nieuw plakbandje over draadje en eerst maar eens leven in ding brengen.
Daarna opzoek naar missende onderdelen als ijzer werk.
Zien of waard is de moeite in dat zoekwerk.

BASIS CONTROLE:
Knoppen paneel onderop losschroeven.
Groot zwart dikke teerknol 1 zijde draadje los knippen, voor nu verder niets aan doen.
Kijk in 1 van de hoeken, zit een op bruin pertinax instelpotmeter.
-Is deze verbrand ja/nee, zo ja vervangen nee verder
Knoppaneel aan/uit schakelaar controleren op werking.
Werkt dat, knoppaneel terug schroeven.

In hoogspannings kooi onder de DY87 zit ook een BOM C135 22nF neem puls vast 1000V of 1500V.

Vervolgens trek je zeker de stekker los van afbuig juk (spoel)
Hier in zit namelijk ook een link deel voeding naar hoogspannings trafo.

Nu moeten die 2 dikke grote elko's geformeerd worden na deze lange stilstand.
Dat kun je doen door langzaam in stapjes spanning op toestel te zetten.
Moet je wel een regel trafo hebben, Variac heet dat.
Zo niet, zijn er andere bewerkelijkere manieren.

Daarvoor creativiteit in inventiviteit nodig, ga dat zoeken.

--
"I haven't even turned this on to see if it works because as long as I don't it might"


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum