ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing (Algemeen)
Dag allemaal,
Een van de dingen die mij boeit aan de radio is de ontwikkeling van nieuwe toestellen door de jaren heen.
Met Philips als voorbeeld: van 2501 tot b7x44a en verder.
Ik onderscheid de ontwikkeling in techniek, functionaliteit, vormgeving, marketing …
Dit zullen bij de meeste fabrikanten verschillende afdelingen geweest zijn.
Maar hoe verliep zo’n proces om tot een nieuw toestel of nieuwe jaarlijn re komen? Lag de leiding bij marketing? Was de techniek leidend? Kwam eenknopsafstemming uit de koker van functioneel ontwerp of kwamen de technici ermee op de proppen?
Hoe kwamen exotische functies zoals motorafstemming in een serie terecht?
Zijn er voorbeelden van toestellen waarbij de discussies tussen chef vorm en chef techniek duidelijk zichtbaar zijn?
Groet,
Erwin
Berichten in deze thread:
- ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing -
Erwin 5huizen,
03.02.2021, 21:00
- ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing -
Ger Fust,
03.02.2021, 21:42
- ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing - Erwin 5huizen, 05.02.2021, 12:11
- ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing - gerard, 05.02.2021, 13:26
- ontwikkeling van een radio: vorm - techniek - marketing -
Ger Fust,
03.02.2021, 21:42