Wat meten met buizentester? (Algemeen)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 21.02.2023, 23:20 (639 dagen geleden) @ gerard

Er is een verschil in slijtage en defecten.

Slijtage is door gebruik de afname van emissie kathode.
In de basis is dat de hoofd fout van buizen.

Daarna komen de defecten en de redenen van die defecten.
Fabricage fouten die zich openbaren na periode van gebruik
Door over belasting van de buis door defecten in de schakeling
Gas vorming welke betreft hoeveelheid vele vreemde fouten kunnen geven
Defecten aan de gloeidraad waardoor temperatuur niet meer juist is.

Stel een buis heeft de anode door over belasting zwaar rood gestaan.
Waardoor inwendige vervormingen kunnen ontstaan.
Rooster over belasting waardoor bv deze niet meer gelijkmatige vorm heeft.
Of bv enkele roosterdraden zijn onderbroken.

Gloeidraad die veel te heet of koud staat door defecten.
Een bv minimale kathode-gloei lek,

En zo nog heel wat te bedenken aan fouten in een buis.
Alle zijn niet direct zichtbaar.

Niet alle fouten in schakelingen zijn vooraf bekend bij de reparateur.
Bv kun je niet weten dat een buis om redenen zwaar over belast is geweest.

In dergelijke gevallen is een buis onderwerpen aan een betere meet methode.

--
"I haven't even turned this on to see if it works because as long as I don't it might"


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum