UAF41/UAF42 (Algemeen)
Vandaag eens lekker aan de gang geweest met mijn NSF H213A. Omdat ik binnenkort een betere kast ga krijgen ben ik eens begonnen het chassis te inspecteren en te reinigen.
Aan de luidsprekerdraden hing een kaartje waarop stond dat de Kg, Lg en PU werken, en dat de MG kapot is. Er is dus al eens iemand mee bezig geweest.
Ik wilde alle buizen even op mijn buizentester hebben. Terwijl ik de instellingen goed zette, en de eerste buis in de tester deed, viel het me op dat het een UAF42 was. Volgens de technische documentatie hoort er 2x een UAF41 in. In mijn toestel zit dus 2x een UAF42.
In heb de technische gegevens van beide buizen vergeleken, en de verschillen zijn minimaal: Iets andere negatieve roosterspanning, steilheid en maximale anodestroom, geen grote verschillen.
Zijn deze buizen 1 op 1 uit te wisselen? Of kunnen de kleine verschillen toch groot genoeg zijn om problemen op te leveren?
Ik heb het toestel nog niet laten spelen, dus de werking is (behalve de info op het kaartje) voor mij nog onbekend.
Berichten in deze thread:
- UAF41/UAF42 -
J. Tempelaars,
07.02.2009, 19:40
- UAF41/UAF42 -
Matthias Meijer,
07.02.2009, 20:05
- UAF41/UAF42 -
J. Tempelaars,
07.02.2009, 20:19
- UAF41/UAF42 - Paul Brouwer, 07.02.2009, 22:53
- UAF41/UAF42 -
J. Tempelaars,
07.02.2009, 20:19
- UAF41/UAF42 -
Peter1952,
08.02.2009, 11:00
- UAF41/UAF42 - J. Tempelaars, 08.02.2009, 11:23
- UAF41/UAF42 -
Matthias Meijer,
07.02.2009, 20:05