Het einde van een E424 (Algemeen)
Deze indirect verhitte trio werd omstreeks 1930 algemeen toegepast als detectorbuis in toestellen zoals de Philips 2534. Het buisje komt van een NVHR ruilbeurs en zou gestest zijn in een toestel. Eigenlijk zegt zo´n mooie uitspraak nog niet veel want de test kan positief of negatief uitvallen........... Zo ook helaas voor deze E424.
De gloeidraad blijkt onderbroken te zijn, hetgeen na verwijdering van de glasballon pas goed zichtbaar is:
Aan de middelste twee steundraden die uit de glazen "kneep" komen zit de gloeidraad vast en precies waar hij het nikkelen buisje (de kathode) in gaat is de gloeidraad onderbroken (het lukt met met Windows Vista helaas niet meer om een rood pijltje op de foto te plaatsen).
Verder is het stuurrooster en de gazen anode duidelijk te herkennen.
Met een simpel universeelmetertje was deze miskoop te voorkomen: meten is weten.
M.vr.gr. Hans
Berichten in deze thread:
- Het einde van een E424 -
Hans Op den Camp,
26.02.2008, 11:59
- Het einde van een E424 -
Ramon Pool,
26.02.2008, 13:46
- Het einde van een E424 - Hans Op den Camp, 26.02.2008, 15:13
- Het einde van een E424 - freddy vercruyce, 26.02.2008, 15:28
- Het einde van een E424 -
JP,
26.02.2008, 17:58
- Het einde van een E424 - freddy vercruyce, 26.02.2008, 19:46
- Het einde van een E424 - Maurice, 27.02.2008, 16:56
- Het einde van een E424 -
Ramon Pool,
26.02.2008, 13:46