nog steeds vervormd geluid f7x60a (Techniek Radio/TV)
Daarna rond de eindbuizen gemeten , de anodeapanningen zijn netjes in orde.
Zo ook naar mijn mening de stuurroosterspanningen , B13 en B14 = -8V , B6 en B9 -500mV.
Ten opzichte waarvan en met wat voor meetapparaat met welke instellingen?
Hier klopt waarschijnlijk iets niet in je radio of met je meetmethode.
B6 en B9 dient het rooster ten opzichte van de kathode ongeveer 6V negatief te zijn, voor B13 en B14 7V negatief.
Echter ten opzichte van het chassis moet je bij B6 en B9 vrijwel geen spanning meten (enkele tientallen millivolt kan nog), maar bij B13 en B14 zit je ergens rond de 120V, want die buizen staan in serie met de onderste buizen. Zie schema!
Groeten,
Matthias
Berichten in deze thread:
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Bjorn Kusters,
20.09.2010, 17:31
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Matthias Meijer,
20.09.2010, 18:58
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Bjorn Kusters,
20.09.2010, 19:23
- nog steeds vervormd geluid f7x60a - Franc, 21.09.2010, 05:55
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Bjorn Kusters,
20.09.2010, 19:23
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Piet Kralt,
20.09.2010, 20:15
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Bjorn Kusters,
21.09.2010, 12:11
- Het BEEST DOET HET -
Bjorn Kusters,
21.09.2010, 13:32
- Het BEEST DOET HET - Paul Brouwer, 22.09.2010, 19:20
- Het BEEST DOET HET -
Bjorn Kusters,
21.09.2010, 13:32
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Bjorn Kusters,
21.09.2010, 12:11
- nog steeds vervormd geluid f7x60a -
Matthias Meijer,
20.09.2010, 18:58