Dag René,
Als ik het goed heb dan zijn met de CIRCUIT SELECTOR SWITCH in de stand CHECK (H) de groene (A1) en de blauwe (A2) draad in de kabelboom naar het bovenpaneel met elkaar doorverbonden. Je meet dan bovenop de VCM tussen de bussen A1 en A2 een lage weerstand. Als de gemeten weerstand hoog is dan zit er dus een onderbreking in de CIRCUIT SELECTOR SWITCH of in de bedrading van het bovenpaneel.
Download even het "artikel RHT" over de AVO VCM Mk3 uit de rubriek "schema's" op de site van de NVHR. Daarin staat een uitgebreide beschrijving van de werking en de kalibratieprocedure van de Mk3, compleet met schema en de genoemde draadkleuren.
Een EA50 zit er trouwens niet in, maar wel 2 stuks EAA91. In het artikel wordt beschreven hoe je die buisjes kunt vervangen door siliciumdioden, waardoor de nauwkeurigheid er flink op vooruit gaat.
Als je niet te ver van Utrecht woont mag je ook even met het apparaat langskomen. Een diagnose is gratis, maar repareren mag je zelf doen.
--
M.v.g.
Ben