Service Doc.Gezocht Philips AG9133 (Gezocht)

door Rene Daemen, 13.03.2011, 14:23 (5053 dagen geleden)
Bewerkt door Rene Daemen, 13.03.2011, 14:32

Hallo,

Ik ben in het bezit gekomen van de AG9133 stereo koffergrammofoon
de 1e namelijk,
Nu is er aardig in geploegd en namelijk bij de spannings carroussel
en net trafo.
Wie heeft de service documentie Mag ook een Foto van de binnenkant van de Grammofoon zijn als iemand in het bezit is?
alvst bedankt.

MVg René Daemen (NGG)
[image][

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Matthias Meijer @, Dordrecht, 13.03.2011, 15:24 (5053 dagen geleden) @ Rene Daemen

Pak de documentatie van de AG9016 er eens bij zou ik zeggen. Kom je vast een heel eind mee.

Groeten,

Matthias

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Rene Daemen, 13.03.2011, 17:52 (5053 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Hallo Matthias,

Ik pak dat schema er eens bij
het gaat via de schakelaar naar de thermische zekering klop niet
en een draad zit ook niet zoals het hoort wil dit eerst nalopen voor er spanning op gaat, moet niet defect gaan.
bedankt voor je reactie

Mvg René Daemen

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Piet Kralt @, Rotterdam, 13.03.2011, 18:04 (5053 dagen geleden) @ Matthias Meijer

De documentatie van de AG9125 zou dichter in de buurt komen, probeer die eens.

Pieter Kralt

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Rene Daemen, 14.03.2011, 19:08 (5052 dagen geleden) @ Piet Kralt

Piet

Ik zal eens opzoeken die documentatie van de AG9125
Bedankt voor de Reacties

MVG René Daemen

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14.03.2011, 17:39 (5052 dagen geleden) @ Rene Daemen

Dat riekt er dan ook naar dat de trafo niet origineel is.
Oppassen dus bij welk schema je ook gebruikt.

je zou kunnen kijken bij de AG9125 of bij de AG9016 zoals eerder aangegeven
vervolgens bij de Pu zelf de AG2009-95
Anders de NG1365 bij RM-org.die heeft identiek versterker en pu.

De AG 9119/95 echter mono versterker maar kun je de motor achterhalen.

Denk dat de motor geschakeld staat als 2x 110V gezien de 4 draden die daar heen gaan.

Op plaatje ziet het er naar uit van boven naar beneden

geel-wit-blauw-bruin op de motor indien je de opklapt met schakelaar onder.

Ook gezien de H4x92A die ook die pu heeft zitten zie je dat de motor op 110V staat aangesloten.

De ag2009 motor heeft 2 spoelen
1-2 en 3-4
tussen 2 en 3 een brug betekend 220V op 1 en 4.

Indien andere trafo geplaatst dan zullen de draden inderdaad van de carrousel afgehaald zijn en anders aangesloten ivm afwijkende trafo.
Kan dus zijn dat ze de motor direct op 220V laten lopen.

Ontdek je dus om 2-3 van de motor te bekijken.

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Rene Daemen, 14.03.2011, 19:07 (5052 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice

Wat men gedaan heeft is de draad zwart van de carroussel
doorgeknipt is geweest en later weer in elkaar is gevlochten
de draad van de thermische zekering op de trafo hier rood had ik ook mijn twijfels loopt naar de aan uit schakelaar.
Dus wat ik eigenlijk gaat doen de Duitse versie NG1365 heb ik sinds Zaterdag in huis, versterker is nog op chassis gebouwt en zal vast overéén komen
met de AG9016 versterker.eens bij elkaar te leggen en dan alles even volgen
de Arm zal vervangen moeten worden snoertje van de arm ligt ook door
er is gewoon Raar in geklungeld.
Ik zal even Kijken voor de AG9125 documentatie erbij.
Wordt wel even richting het weekend dat ik even kan kijken er naar.

Ik zal je reactie uitprinten en er bij nemen
Alvast bedankt

Mvg René Daemen

Service Doc.Gezocht Philips AG9133

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14.03.2011, 19:30 (5052 dagen geleden) @ Rene Daemen

Thermisch zou kloppen dat die in serie staat met de schakelaar, is immers een extra veiligheid in de primaire.

Arm- gelukkig geen moeilijke Pu .
Indien je niets kan vinden zal ik nog eens zoeken.
Dacht nog een dergelijke pu-chassis te hebben..ergens.

RSS Feed van deze thread
powered by my little forum