E428 probleempje (Algemeen)
Beste John,
Met jou methode heb ik het rooster en de anode uit elkaar kunnen houden.
De kathode komt er bij een afgeschemde E428 direct zichtbaar uit, omdat er een draad om de ballon zit, welke inwendig met de kathode is verbonden. Met een pieper kan je vaststellen waar de kathode uit de kneep komt.
Blijft over de anode en het stuurrooster. Met het gewone emissie metertje ( ontwerp Piet van Schagen) zijn deze vast testellen. Je moet wel de kathode aan een zijde v.d. gloeidraad doorverbinden. De anode trekt met dit instument meer stroom, het rooster veel minder.
Hartelijk bedankt voor je tip en hoop dat andere forumleden er bij gelegenheid ook wat aan hebben.
Berichten in deze thread:
- E428 probleempje -
Kees Koren,
25.05.2008, 17:41
- E428 probleempje -
John Hupse †,
25.05.2008, 17:56
- E428 probleempje -
Kees Koren,
26.05.2008, 16:14
- E428 probleempje -
John Hupse †,
26.05.2008, 16:21
- E428 probleempje -
Kees Koren,
26.05.2008, 16:27
- E428 probleempje -
John Hupse †,
26.05.2008, 16:38
- E428 probleempje - Kees Koren, 26.05.2008, 17:21
- E428 probleempje -
John Hupse †,
26.05.2008, 16:38
- E428 probleempje -
Kees Koren,
26.05.2008, 16:27
- E428 probleempje -
John Hupse †,
26.05.2008, 16:21
- E428 probleempje -
Kees Koren,
26.05.2008, 16:14
- E428 probleempje -
John Hupse †,
25.05.2008, 17:56