dringend hulp nodig bij deze philips radio (Algemeen)

door onbekend, 17.07.2011, 17:06 (4683 dagen geleden)

hallo mijn naam is ruurd en ik ben 22 jaar nu hen ik van men opa deze philips gekregen die op zolder lag

maar nu heb ik 2 probleemen .

1 het snoer voor de netspanning(220) is los bruine draad ....de plus zit er nog aan maar de min niet

2 er mist een rond dingetje waar je de volts mee in kan stellen van 110 en 220

is er ook een manier om dit door telusen op de achterkant?

wie kan mee helpen met deze twee vraagen .(of even een foto stuuren hoe ik het aanmoet sluiten.

ik heb alles bij de hand van variac tot soldeer bout ;-)

mijn dank ik groot

afz ruurd

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 17:12 (4683 dagen geleden) @ onbekend
Bewerkt door onbekend, 17.07.2011, 17:21

[image][image]hier een foto van het model (is mij niet bekent wat het nummer is )

mijn opa zij dat het een philips phileta is maar daar zijn veel modelen van zag ik op google
[image]
en de tweede[image][image] foto is van het zwarte dingetje dat mist


hier nog wat fotos van de situatie [image][image]

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Robin168, 17.07.2011, 17:20 (4683 dagen geleden) @ onbekend

ik zie geen foto's :S

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 17:22 (4683 dagen geleden) @ Robin168

staan er nu wel was nog even bezich in paint

maar kijk gerust even

hopelijk kan iemand me helpen

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Robin168, 17.07.2011, 17:27 (4683 dagen geleden) @ onbekend

hey,
je kan best opzoeken in het schema waar deze draad thuis hoort , de spannings-selector heeft iemand vast wel hier op het forum ( zal thuis ook eens kijken of ik iets kan vinden )
Ik heb dat toestel thuis ook zal eens foto maken als ik de kans zie .
edit: je kan het typenummer vinden op het papiertje (of plaatje) dat achterop het chassis hangt
robin

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 17:32 (4683 dagen geleden) @ Robin168

hoi thx voor je reactie

het papietje zit er niet meer op en daarom weet ik het type numer ook niet .

ik ben geen kei in schemas lezen ik moet het nog een beetje leeren maar wil graag weeten of hij het doet .dus kan ik denk ik tijdelijk wel even een overbruging maken tussen de punjtes tot ik een selector heb .

heeft u ook een schema van deze radio?

mischien staat daarop waar de min hoort?

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Robin168, 17.07.2011, 17:41 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Voor schema's kan je als je het typenummer hebt wel even google gebruiken hoor en anders nvhr of radiomuseum ( moet je wel geregistreerd zijn en dit kost 25 euro geloof ik maar de meeste schema's vind je ook wel ergens anders) . Ik kan je niet het juiste typenummer geven omdat ze op elkaar lijken ...

Wil je het typenummer alsnog bepalen dan moet je eens even bij tips en trucs kijken daar staan nog manieren om te herkennen welk type het is .
Voorzichtig zijn bij het testen van oude apparaten , zoals je zelf al zegt variac gebruiken en goed de stroom in het oog houden .

heb je nog meer foto's van het toestel in zijn geheel dat is makkelijker om te herkennen .

robin

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 17.07.2011, 19:35 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Op de foto is dat papiertje nochtans duidelijk aanwezig.

dringend hulp nodig bij deze philips radio-Halo

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17.07.2011, 17:49 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Zeg achterkant onder de volt selector,

daar ziet men toch een prachtige Philips Plakker zitten?

Daar op staat
1: het type nummer
2: het serie nummer.

Belangrijk serie nummer.

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Harm Schuring @, Enschede, 17.07.2011, 18:56 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Beste Ruud,

jouw radio komt uit Frankrijk. Het type is B3F80A.
De aansluitgegevens van de spanningscaroussel kun je vinden op:
http://www.tsf-radio.org/archives/tome02/B3F80A/B3F80A.pdf
Succes ermee!

Vriendelijke groet, Harm Schuring.

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 19:53 (4683 dagen geleden) @ onbekend

[image]

In principe hoef jij alleen het punt in het centrum met het punt er recht onder door te verbinden. Dan staat het toestel op 220V ingesteld.

Maar uuuhhh..... doe een beetje voorzichtig. Je werkt hier wel met stroom. :CAP:

Groeten,
Paul

--
[image]

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 20:23 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

moet het zo verbonden worden????

en de zekering op de achtekant was al stuk kan je me ook vertellen wat de waarde moet zijn van de vervanger???[image]

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:32 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Ja. Zo zou het moeten. Zie ook http://www.tsf-radio.org/archives/tome02/B3F80A/B3F80A.pdf (klik en opslaan)

Voor de zekering zou ik een 500mA zekering gebruiken, hoewel deze niet zomaar kapot is.

Groeten,
Paul

--
[image]

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 20:36 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

ik heb het even geprobeert met de variac tot 110 volt ben ik gegaan en dan hoor je een soort brom toon ..hoe meer volt je er op zet hoe luider die word dus meer als 110 durf ik niet .

waneer begint er een velichtings lampje tebranden?

ik heb ze getest en ze zijn bijde goed werkent maar bij 110 volt lichten ze niet een een beetje op .

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:54 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Die harde bromtoon betekend dat de bekerelco (2x 50uF) naar de haaien is en vervangen moet worden.

Groeten,
Paul

--
[image]

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Alco Bouwense @, Vlissingen, 17.07.2011, 18:07 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Hallo Ruurd,

Het typenummer staat op het witte stickertje op de achterkant van het chassis.
En je moet inderdaad nog veel leren.
Dan het volgende: KIJK UIT bij dit toestel.Dit toestel is een U-toestel en heeft geen voedingstransformator. Het metalen gedeelte (chassis etc)is verbonden met het lichtnet, als de stekker in het stopcontact zit en de radio aan staat.
Een variac is niet genoeg. Je hebt ook een scheidingstransformator nodig om veiligaan dit toestel te kunnen werken. Heb je niet veel kennis van elekrotechniek (en vooral van de mogelijke gevaren-elektrocutie), BLIJF ER DAN AF, totdat je meer kennis van zaken hebt.
Dit voor je eigen veiligheid.

M. vr. gr.

Alco Bouwense

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 18:14 (4683 dagen geleden) @ Alco Bouwense

[image]hallo alco mag ik hier uit opmaken dat de min aan het frame fast komt???

ik heb hem op een rubbermatt staan en heb de knoppen er op zodra hij het doet word hij weer ingebouwd .

ik heb wel een beetje ervaring hier mee [image]

deze fotos zijn geleend maar gaat om exact hetzelfde model

.....kijk ook even bij men 2e reactie hier boven daar staan alle fotos ook van mijn eigen radio met het 2e probleem .

ik heb dat zwarte dingetje niet meer en nu wil ik ze op de achterkant even doorverbinden . 220) maar welke punten moeten doorverbonden worden [image]

mischien dat iemand deze foto even kan bewerken in paint welke punten even tijdelijk overbrugt moeten worden .

en natuuurlijk waar de min aan moet?

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Jaap, 17.07.2011, 19:06 (4683 dagen geleden) @ onbekend
Bewerkt door Jaap, 17.07.2011, 19:15

Hoi Ruud,

Allereerst kijk uit met wat je doet want 1 levensgevaarlijk ivm 220V op het chasis en 2 als je het fout doet kun je de radio redelijk in de vernieling helpen!
De carousel waar jij op doelt bevat verschillende aftakking van de trafo van 240 tot 110V dus doe je het fout dan blaas je echt de hele boel op.

Als ik het goed zie dan zit een draad al op de achterkant van de carousel ik vermoed dat hij al zonder de zwarte draai stekker was en opa de 220 gewoon rechtstreeks op de carousel had aangesloten.
Dan dus eerst even uitzoeken waar de andere zijde van de 220V aan heeft gezeten.
Zo moet het wel kunnen werken tot je die stekker hebt.
Normaal is de middenpoot van de carousel de kant waar de 220V (na eerst door de schakelaar te zijn geweest!) naar toe gaat. Dat zwarte ding is niets anders dan een verbinding van de middenpoot met één van de aftakkingen om hem voor 240 tot 110V bruikbaar te maken.

Maar eerst zeker weten waar de spanning op moet!
En dat kan ik hier vandaan helaas niet zien.

CORRECTIE
Ik zie net in het schema dat de 220V na schak op de trafo komt en het dus geen U toestel is. De carousel is van een ander type dan ik heb beschreven en vereist 2 doorverbindingen meestal met beugeltjes.
De stand van die beugeltjes kun je zien op een tekening in de beschrijving.
De 220 komt met een draad aan de schakelaar en de andere aan de zekering.

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 19:12 (4683 dagen geleden) @ Jaap

hoi jaap dankje voor je reactie

heb je een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken.

want je moet toch ergens beginnen....... het is geen groot probleem maar het is even lastig .

of kan ik je wat fotos mailen ?????

of heeft iemand een beter idee

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Jaap, 17.07.2011, 19:20 (4683 dagen geleden) @ onbekend

ik heb mijn mail net aangepast na het lezen van het schema.....
Dus even zoeken waar de zekering zit en waar de schakelaar zit (ik denk dat die bij deze via de witte druktoetsen loopt.
Als je dat gevonden hebt de plaats van de beugels controleren aan de hand van het schema.

Via de variac begiinnen met een laag nieveau en dan langzaam opvoeren.

Succes!

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 19:25 (4683 dagen geleden) @ Jaap

ik heb geen schema en die kan ik oom maar een beetje lezen maar stuur hem mij maar toe

rotband9999@live.nl

zal ik proberen of ik er uitkom

en zou ik hem anders niet even kunne versturen naar iemand want het is eigelijk maar een kleinigheid als je het weet

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Jaap, 17.07.2011, 19:35 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Het schema (althans een link) was in een van de antwoorden aan je gestuurd.
Via die link heb ik hem ook bekeken.
Opsturen kan, maar raad ik je niet aan tenzij heel goed verpakt.
De post gaat niet echt zachtzinnig met haar wat zwaardere pakketjes om!
Als je de link niet kunt openen wil ik hem wel even rechtstreeks aan je mailen?

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Jaap, 17.07.2011, 19:36 (4683 dagen geleden) @ onbekend

zie de mail van Harm voor het schema en de beschrijving!

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Piet Kralt @, Rotterdam, 17.07.2011, 19:55 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Op blz. 2 van de documentatie staat rechts onderaan hoe de spanningscarrousel doorverbindingen maakt voor de verschillende netspanningen. Voor 220V de middenaansluiting met de ondersten aansluiting verbinden, voor 240V de middenaansluiting met de bovenste. De andere doorverbinding op de carrousel wordt alleen voor de 110V en de 130V gebruikt.

Op de één na laatste pagina staat rechts, ongeveer in het midden, de aansluiting van de netspanning op het apparaat getekend. Eén draad gaat van de stekkerpen (het bolletje) naar de zekering. Daarvandaan gaat de verbinding naar de transformator en naar de spanningscarrousel. De andere draad gaat naar de schakelaar en vandaar naar transformator en carrousel.

Pieter Kralt

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 17.07.2011, 19:37 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Geleende foto's. Dat schiet ook echt niet op ofzo, want die zijn NIET gelijk aan jouw toestel. Per definitie niet. Een goed gelijkend toestel hoeft niet eens van hetzelfde type te zijn, en bovendien kunnen de op de foto zichtbare fouten en aanwijzingen ook verschillen. En het roept overbodige reacties op zoals: het papiertje zit overduidelijk op het chassis. Je wilt graag geholpen worden, de meeste mensen hier willen graag helpen, help hen dan ook te helpen.

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 17.07.2011, 19:39 (4683 dagen geleden) @ Maarten Bakker

jaap ik heb het schema niet gekregen mail het maar even direckt naar me

rotband9999@live.nl

mocht ik een vraag hebben mail ik je even terug

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Ouwe Schipper @, Sassenheim, 18.07.2011, 05:26 (4683 dagen geleden) @ Alco Bouwense

De schema's waarnaar gerefereerd wordt zien er heel eigenaardig uit: er zit wel een voedingstrafo in, maar toch ook U- buizen met alle gloeidraden in serie. Misschien is er ook wel een versie van dit toestel zònder voedingstrafo. Daar komen we alleen achter als ernaar gekeken wordt door iemand die weet wat hij doet
Ik heb het al aangeboden, op voorwaarde dat de afstand niet te groot is; waar woont Ruurd22?
Nico

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 18.07.2011, 06:47 (4683 dagen geleden) @ Ouwe Schipper
Bewerkt door Maarten Bakker, 18.07.2011, 06:54

Voor mij is het allesbehalve zeker dat er aan de correcte schema's gerefereerd wordt. Ik kan uit de berichten niet opmaken welke foto's nu van zijn eigen toestel zijn en welke niet, en veel details waaraan een kenner het juiste type zou kunnen herkennen zijn niet duidelijk zichtbaar.

Niet persoonlijk bedoeld richting hem, maar als je niet weet dat wisselspanning geen plus en min kent, ben je duidelijk een beginner en moet de hulp daar dus ook op afgestemd zijn (en dus gedetailleerd en basaal, niet kloppende details zijn dan uit den boze).

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 18.07.2011, 20:20 (4682 dagen geleden) @ Maarten Bakker

dat klopt ook maarten en ik zeg het ook steeds eerlijk dat ik een beginner ben ik doe me niet meer voor dan ik ben ;-)

dringend hulp nodig bij deze philips radio

door onbekend, 18.07.2011, 20:19 (4682 dagen geleden) @ Ouwe Schipper

sorry voor de late reactie maar was erg laat geworden op men werk

ik woon in frl in harkema

anders regelen we het wel via mail is makelijker

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Henk vdB @, 17.07.2011, 19:51 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Medeforummers,

het valt me op dat er nogal snel dingen geroepen worden die niet geverifieerd zijn.

Zo bijvoorbeeld bij de vraag over de Franse Philetta. Onmiddelijk roepen diverse mensen dat deze radio het chassis aan het net heeft hangen, terwijl als je het schema bekijkt ziet dat dat NIET zo is. De vraagsteller zou zijn ene losse draad zomaar met het chassis kunnen verbinden, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Wees dus voorzichtig met roepen, zeker als het zaken betreft die over veiligheid gaan! Met foute informatie is een beginner soms nog slechter af dan met geen informatie...:-( :BAD: :BAD: :-(

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 20:11 (4683 dagen geleden) @ Henk vdB

dankje henk ik weet het nu ook even niet meer wat nu goed of fout is wat stellen julie voor om een goed beeld tekrijgen van de situatie?

ik ben supper blij met alle hulp maar ik krijg schemas tezien van een radio die er op lijkt maar daat zitten 5 buizen in en hier maar 4 ????

dus hoe kan ik dit even dudelijk krijgen?????

ik begin pas als ik 100 procent zeker ben

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Jaap, 17.07.2011, 20:22 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Tja dan zou ik beginnen met goede foto's van het toestel en uitzoeken welk type het precies is.....

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 20:24 (4683 dagen geleden) @ Jaap

dit is de goede manier volgens mij?[image]

en weet imand wat de waarde is van zoon zekering die er achterop zit?

die was al stuk

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Jaap, 17.07.2011, 20:30 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Als het schema overeenkomt met jouw toestel klopt dit.
Waarde zekering zal ook wel in het schema staan ik denk iets van 2A traag.

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:39 (4683 dagen geleden) @ Jaap

2A traag! Voor zo'n radiootje als de B3F80A? Ik vind 500mA al meer dan genoeg.

Overigens... Het blijkt nu pas dat de punten op het carrousel voor 220V al zijn doorverbonden. Er is dus iets anders aan de hand want die zekering is niet voor niets stuk.

Groeten,
Paul

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 20:45 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

nee de zekering was eerst heet maar dat is mijn fout ...ik kwam er tegen aan en toen brak het glaasje de raad is nog goed maar lijkt me beter als er een niewe op komt


het lijkt me beter als ik hem even opstuur naar iemand van het forum

ik kan het goed chasi goed verpakken maar naar wie mag ik hem verstuuren .?????

zijn er mensen die mij met dit mischien voor julie klijne probleem willen helpen ????

want ik zou het geweldig vinden als hij het weer deed.

mijn email is rotband9999@live.nl

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Ouwe Schipper @, Sassenheim, 18.07.2011, 04:43 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Als we nou weten waar je woont
Kan er gekeken worden door iemand bij je in de buurt
Dat spaart het risico van het versturen
Nico

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Henk vdB @, 17.07.2011, 20:24 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Hallo Ruurd,

het schema waar Harm naar verwees heeft 4 buizen en twee lampjes voor verlichting als ik het goed zie.

Kijk goed naar de tekeningen in die PDF-file, of die overeenkomen met de binnenkant van jouw toestel.

Goed dat je eerst zeker wil zijn van de juiste informatie. :-)

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 20:26 (4683 dagen geleden) @ Henk vdB

henk dat klopt dit is het juiste schema zie bovenste bericht voor de foto hoe het denk ik moet

ik wacht op befesteging

aleen is de zekering wel stuk (weet iemand daar de waarde van ) hij zit tussen het penetje waat het draatje aan zit en die er onder

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Henk vdB @, 17.07.2011, 20:44 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Goed te weten dat je de juiste gegevens hebt, Ruurd.

Over de waarde van de zekering vind ik niets in de gegevens, wel staat er op de eerste pagina dat het gemiddelde verbruik van het toestel bij 110V 525mA is. In Frankrijk werd vroeger 110 volt gebruikt. Bij onze huidige 230V zal het gemiddelde verbruik van dit toestel (omdat het een transformator bevat) iets minder dan de helft van die 525mA zijn. Een goede waarde zou 315mAT of 400mAT zijn, waarbij de T staat voor "Traag".

Succes!

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:52 (4683 dagen geleden) @ Henk vdB

Dus een 500mA zekering toepasssen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Henk vdB @, 18.07.2011, 08:09 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

"Dus" een 500mA zekering toepasssen.

Waarom? Omdat jij dat eerder gegokt had?

Onderbouw dat eens?

Is geen enkele reden voor.

315..400mA is bij 230 volt genoeg en geeft betere bescherming van apparaat en tegen brand.

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:46 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Ruurd,

Het schema is hier HEEL duidelijk in. De zekering zit tussen één van de draden die direct naar de stekker gaat en de trafo.

Als je het schema van http://www.tsf-radio.org/archives/tome02/B3F80A/B3F80A.pdf nu gedownload hebt, ga het eerst eens rustig bestuderen en vergelijken met jou radio.

Voor een beginner op die vlak is dit de mooiste gelegenheid het schemalezen onder de knie te krijgen waar je later alleen maar voordeel aan hebt.

Heb je dan nog vragen, kom er dan gerust mee. Genoeg mensen die jou willen helpen.

Groeten,
Paul


PS
Zo ben ik ook begonnen. ;-)

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 20:52 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

als ik hem van de rommel markt had paul da kon het me nik scheelen maar ik durf dit eigelijk niet aan ;-)

om dat ik hem van men opa heb gekregen wil ik zeker zijn dat ik niks stuk maak want nu is het nog een kleinigheid maar dan kan het een groot probleem worden

ik denk dat ik er verstandig aan doe om dit toch even uithanden tegeven.

als er iemand is die het voor me wil doen graag .

kan ik hem niet naar jou opstuuren paul?

MAAR IK GA ZEKER DOOR met verzamelen en ga eerst eens een curses volgen om wat beter de zaak tebegrijpen:-D

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17.07.2011, 20:59 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Je mag hen naar mij opsturen. Ik hebt alleen deze buizen niet maar de voeding moet eerst op orde gebracht worden.

Het kan even duren aangezien ik alleen in de weekenden tijd voor dit soort klusjes heb.

Groeten,
Paul

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 17.07.2011, 21:02 (4683 dagen geleden) @ Paul Brouwer

stuur me maar een mailtje met je adres

rotband9999@live.nl

ik wil ook de andere mensen bedanken voor hun hulp echt geweldig bedankt :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: :OK: super

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Ouwe Schipper @, Sassenheim, 18.07.2011, 05:29 (4683 dagen geleden) @ onbekend

Zoals ik al elders aangaf.....
Als de afstand tot Sassenheim aanvaardbaar is kom ik zelf naar je toe, dat spaart het risico van het verzenden
Nico

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Patrick2 @, Antwerpen, 18.07.2011, 19:01 (4682 dagen geleden) @ Ouwe Schipper

Nico heeft al zeker drie keer aangeboden om naar je toe te komen, Ruurd.
Er wordt enkel gevraagd waar je woont, dat hoeft niet in detail te zijn maar dan weet Nico of de afstand aanvaardbaar is. Zeer billijk, lijkt me.
Deze oplossing is volgens mij ver boven opsturen te verkiezen; je krijgt dan gelijk een hoop uitleg over je radio van iemand die goed weet waar hij mee bezig is.
Een aanbod dat je , volgens mij, niet mag laten liggen...

Grtz,
Patrick

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 18.07.2011, 20:17 (4682 dagen geleden) @ Patrick2

sorry voor de late reactie maar was erg laat geworden op men werk

ik woon in frl in harkema

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Ouwe Schipper @, Sassenheim, 19.07.2011, 00:47 (4682 dagen geleden) @ onbekend

Oeps dat is wel een afstand van belang
Hoop dat er iemand in je omgeving woont die het kan bekijken. Anders kun je doen wat Jesper deed: Naar Lelystad komen, elke woensdag ben ik op Roadrunner weg 100 in de hangar bij onze Catalina. Morgen is er weer "motoren draaien" waarbij de twee Prat & Whitney's een poosje op gang gebracht worden om corrosie te vermijden. Bezoekers kunnen dan in de kist mee terwijl die over de rolbanen buldert
[image]
Je bent welkom en breng je radio mee
Nico

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Jaap, 19.07.2011, 15:39 (4681 dagen geleden) @ Ouwe Schipper

Zo! Dat is ander koek!:OK:
Mooi ding zeg.
Buizen of transitor? :-)

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Ouwe Schipper @, Sassenheim, 19.07.2011, 17:18 (4681 dagen geleden) @ Jaap

Geen van beide;
Cylinders! 2 x 14 radiaal, 1200 PK per machine
Maar we gaan er hier niet over verder
Off- topic
Nico

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 19.07.2011, 18:25 (4681 dagen geleden) @ Ouwe Schipper

Ik denk dat Jaap de boordradio bedoelde. :-D Maar inderdaad is dat een mooie machine. :OK:

Terug naar de radio. Ik heb Ruurd een mailtje gestuurd met mijn adres waar hij het chassis naartoe kon sturen. Daarna taal noch teken vernomen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door onbekend, 18.07.2011, 20:23 (4682 dagen geleden) @ Paul Brouwer

hoi paul dat klopt dat er i draad van de stekker regstreeks aan de sekering zit want die zit er nog aan maar de andere draad van de stekker zat er los in en waar moet die aan vast ?

aan het midelpunt van de carousel???

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Jaap, 19.07.2011, 06:25 (4682 dagen geleden) @ onbekend

Nee Ruurd die moet aan de aan/uit schakelaar van het toestel.
Als je het tenminste over de draad hebt waar aan de andere kant een stekker aan zit.....
Maar ik denk dat je beter even geduld kan hebben tot iemand je kan helpen.
Want ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen een losse draad.

Vriendelijke groet,
Jaap

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Paul Brouwer @, Haarlem, 19.07.2011, 18:32 (4681 dagen geleden) @ onbekend

??? Hier geeft zelfs mijn kristallen bol geen antwoord op. Dit is zo echt niet te zeggen.
Als je de zekering bedoeld dan zit de ene kant aan 'de stekker' en de andere kant aan de trafo.

Stuur dat chassis (met buizen) nu maar op (zie mijn mail van een paar dagen terug) voordat jij nog meer schade toebrengt.
Dan kijk ik wat ik voor jou kan doen. Ik hoop alleen niet dat jij haast hebt.

Groeten,
Paul

--
[image]

Wat weten we het toch goed allemaal... :-(

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem / Delft, 18.07.2011, 06:49 (4683 dagen geleden) @ onbekend
Bewerkt door Maarten Bakker, 18.07.2011, 06:56

Die laatste zin, geeft aan dat je misschien nog niet veel van radio's weet, maar met de aanpak op de goede weg zit :OK:

Ik stel om te beginnen nogmaals voor dat je een stel goed scherpe foto's van je _eigen_ toestel maakt, zodat vastgesteld kan worden waarover we praten. Pas dan kan je de volgende stap zetten en er ook echt over gaan praten.

P.S. Mij is niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met die foto's. Gezien het wel of niet aanwezig zijn van het typestickertje en het wel of niet scherp zijn van een aantal foto's ga ik ervan uit dat ze niet allemaal van je eigen toestel zijn. In elk geval zijn de foto's die scherp zijn, niet gedetailleerd en is verificatie van het juiste type dus toch al lastig.

RSS Feed van deze thread
powered by my little forum