ik koop ook eens iets (Algemeen)

door Ron Kremer ⌂ @, Groningen, 11.07.2008, 14:02 (5980 dagen geleden) @ Ramon Pool

...... maar zou zeker de verkoper aansprakelijk stellen en op E-Bay je ongenoegen kenbaar maken bij de verkopende partij.


Daar zou ik beheerst mee omgaan maar dat zal op dit moment vanwege de teleurstelling mogelijk nog moeilijk gaan. Gun eerst de verkoper het woord nadat je netjes hebt verteld wat er gebeurd is. Stuur foto's met daarop zichtbaar de schade naar de verkopende partij.

Zelf koop ik vrij veel op Ebay en heb ook zo'n ervaring. Een dure (ca. 400 Euro) platenspeler werd enige jaren geleden bij mij volkomen "in de vernieling" afgeleverd. De verkoper had verzuimd het loodzware plateau vast te zetten of apart in te pakken, de gevolgen laten zich raden....

Vervolgens de (ook Duitse) verkoper gemaild wat er gebeurd was en ik kreeg een zeer positieve reactie. De verkoper zou over enige maanden naar de TT in Assen komen en hoogstpersoonlijk heeft hij , met 1000 verontschuldigingen, het apparaat bij mij thuis afgehaald en alle kosten terug betaald.

Het is m.i. nauwelijks voor te stellen maar het is niet altijd bewust dat dergelijke inpakfouten gemaakt worden. Of er wordt onterrecht op vertrouwd dat pakketten tijdens de reis netjes behandeld worden en nooit eens omgekeerd of ruw behandeld worden.

Gun de verkoper dus een reactie. Als hij weigert je voldoende in de schade tegemoet te komen dan kun je altijd nog negatieve feedback geven. Bij Ebay is het tegenwoordig zo dat een verkoper geen negatieve feedback meer aan een koper kan geven, je hebt zelf dus niets te vrezen als je hem toch negatief gaat brandmerken.

Vr. groet, Ron


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum