Philips Plano B4X23A -FM valt weg steeds (Techniek Radio/TV)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 08.10.2012, 23:59 (4430 dagen geleden) @ Bapaktua

Wanneer je dan na uren zoeken b.v. een slecht soldeerpunt vond kon je moeilijk op de rekening voor de klant vermelden dat je 7 arbeidsuren en voor 3 centen soldeer in rekening bracht.

Ik heb daar vele jaren geleden eens een leuk artikeltje over gelezen. Misschien de serie "Ervaringen van een service-monteur" in Radio Bulletin?

Probleem: wasmachine doet het af en toe niet.
Monteur bekijkt het apparaat, pakt een hamer en geeft ergens in het inwendige een klap met de hamer. Apparaat werkt weer als vanouds.
Op de rekening schrijft hij: Reparatie wasmachine Hfl.25,--
De eigenaar van de wasmachine reageert boos: "25 gulden voor een klap met een hamer?"
De monteur specificeert de rekening met: "Klap met een hamer Hfl. 0,50. Kennis om te weten wáár te slaan Hfl. 24,50"

Het gaat niet om de reparatie, maar om de kennis en ervaring waardoor de reparatie kan worden uitgevoerd. En die kennis moet worden betaald.
En ja, om de rekening zo op te stellen dat de klant er niet over valt moet je soms wat creatief zijn. Het opsporen van defecten is niet altijd even eenvoudig.


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum