K6 lijntrafo kernsplitsing/boosterspanning (Techniek Radio/TV)
Wat ik in de jaren '60 heb geleerd over trafo's in zulke toepassing:
De zelfinductie van die wikkelingen is bijzònder afhankelijk van de
dikte van die "kartonnen" schijfjes tussen de U en de I van de kern.
Dunnere schijfjes => meer zelfinductie => meer energie- opslag in
de primaire spoel. Bij de démontage zijn die schijfjes mogelijk wat
dikker geworden.
Ik neem aan dat de boosterspanning daarmee te maken heeft
Nico
--
een kinderhand
is ook weer gauw leeg
Berichten in deze thread:
- K6 lijntrafo kernsplitsing/boosterspanning -
Johan Adams,
26.11.2024, 11:25
- K6 lijntrafo kernsplitsing/boosterspanning -
Ouwe Schipper,
26.11.2024, 11:41
- K6 lijntrafo kernsplitsing/boosterspanning - Johan Adams, 26.11.2024, 12:10
- K6 lijntrafo kernsplitsing/boosterspanning -
Ouwe Schipper,
26.11.2024, 11:41