Wera Radio... wie kent het merk? (Algemeen)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23.06.2011, 04:37 (4698 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Denk dat ook bedoeld wordt andere deel van de draad.

Echt onderzoek dat is de familie afbellen en vragen hoe of wat, de buurt op zoeken kijken of iemand nog iets weet.
Of in buurtkrantje een oproep plaatsen.

Misschien dat dan ook bv het verhaal boven komt of de draad thuiswerkers hier bij klopt.

De grote fabrieken is niet zo moeilijk, die hebben archieven, verslagen en jaarstukken.

Het hele beeld rond de kleine zaken uitpluizen is wat anders.
Het gaat hier over een jaren 50 toestel dus dat moet nog wel wat overleveringen kunnen opleveren.

Zelf ben ik al 10 jaar bezig de geschiedenis en verhalen rondom het verenigingsschip bij elkaar te harken.(zie mijn website)
Dat gaat met archieven, verhalen van etc.
T's puzzelen en zoeken maar kom steeds een stapje verder.
Omdat het een veerpont is geweest kom je natuurlijk ook in die geschiedenis uit waarom die er waren, hoe lang reeds, vergunningen, ruzie daarom etc.
Ook de reden waarom Rotterdam tot 1870 geen bruggen had bv. Omdat dat de scheepvaart hinderde. enz.
Vorige maand stond er in eens een oude man aan dek met een foto boek. Die leende het schip begin jaren 70 voor evangelisatie te Maashaven.
Heel verhaal daarom heen hoe hij daartoe gekomen is etc. Voor de groep betekende dit simpel een zakcentje om schip drijvende te houden.
Ik kende wel uit de archieven 2 foto's en een enkel kort verhaal , maar dit werd nu kompleet bevestigd uit eerste hand.
Vervolgens opeens de vraag van hem "staat die David er nog op? "
David ja zeker, .."wel die heb ik laten plaatsen nog in 1971, als dank voor gebruik en destijds door een bokken en kranen bedrijf in de Waalhaven laten zetten".
En ik dacht altijd dat het een zelf geknutselde was. Blijkt dus een officieel gezette te zijn en weet nu wie dat gedaan heeft.Weer een stukje puzzel compleet.

2 dagen terug vond ik een film met hele stukken rondom die pondjes, vooral te zien hoe dat dus destijds aanboord toeging.
http://www.rotterdam010.nl/Films-02/057-Katendrecht-HAL-1959.htm

Groot probleem is nog de info rond de originele stoommachine 78ipk Löhnis.
Lijnenplan van schip uit 1901 heb ik al en een verbouw tekening uit 1949 van een van de zusterschepen. Ons schip is bij de zelfde werf op identieke wijze verbouwd.

Zou eigenlijk iemand op moeten staan die een site bouwt rondom die historie van radio's. Met name die kleinere fabriekjes.
Dat verzamelen.
Zoals Gidi enorm veel onderzoek gedaan heeft welke een unicum is. Uit dat boek wordt zoveel duidelijk.

De radio WERA geeft aan dat er vast nog meer van dit soort merken moeten zijn geweest.


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum