Fouten in MK buizenboek; Nog een puntje om op te letten (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 13.04.2020, 10:24 (1686 dagen geleden) @ Robert Gribnau
Bewerkt door Anton van den Oever, 13.04.2020, 10:34

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar ik dacht het zo was dat als in het MK buizenboek pen(en) in het voorbeeldje van de buisvoet zwart werden gemerkt deze aangegeven werd(en) als i.c. (internally connected).
Zo af en toe komt er weer eens iets boven borrelen, zo heb ik ooit eens iets gehad met een PL36 welke vervangen was en daarna begonnen de problemen pas goed.
Uiteindelijk bleek dat pen 6 als draad steun was gebruikt, deze pen wordt bij de PL36 niet gebruikt maar in het MK buizenboek ook niet als i.c. aangegeven.

[image]

Bij de betreffende buis bleek pen 6 intern met het stuurrooster te zijn verbonden waar in dit geval een hoge positieve spanning op kwam te staan, de buis vond dat niet echt fijn. :-(
Achteraf bleek ook dat dit niet bij alle merken gelijk is, was er ook niet zo iets bij de AZ41 of EL41?
Misschien nog een puntje erbij om de aandacht op te vestigen.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

edit, plaatje bijgevoegd


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum