indirect versus direct vehitte buizen (Techniek Overig)

door ejrietbergen ⌂ @, Schiermonnikoog, 14.10.2024, 13:53 (38 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Hoi Jeroen

Je schrijft:
Bij bijvoorbeeld een DF71:

In dit geval is het spanningsverschil tussen kathode (=gloeidraad) en stuurrooster aan de ene zijde van de gloeidraad 1,5V hoger dan aan de andere kant! Dus kan er geen sprake zijn van een eenduidige negatieve roosterspanning op G1 ??? Hoe zit dat?

Ik denk dat de elektronen-emissie (die tenslotte afhankelijk is van de temperatuur) over de hele gloeidraad hetzelfde is.
En aangezien de gloeidraad dubbel zit (van de bodem naar de top van het elektrodenpakket en terug), is het elektrisch veld ook overal gelijk: bovenin is de potentiaal van de gloeidraad de kathodespanning plus 2 x de halve gloeispanning en onderaan de kathodespanning plus de hele gloeispanning + 0. Het resultaat is overal dezelfde verschilpotentiaal tussen Kathode en stuurrooster.

Veel effect verwacht ik dus niet. Maar ik ben benieuwd wat de forumleden van deze theorie vinden;)

vrgr, EJ

--
We hebben allemaal twee levens. Het tweede begint als we ons realiseren dat we er maar één hebben.


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum